Gelecek neslimiz yaşayacak mı?

Canınızı sıkmak istemem ama türkiye açısından yeni neslin, hiçte iç açıcı bir toplum olacağını düşünmüyorum...

  • Eğitim sistemimiz


Eğitim sistemimiz çok ağır ve branşlaştırma gibi bir kaygısı yok "Herkes hem matematikci hem fizikçi hem şair hem ekonomist hemde futbolcu olacak" eğitim sistemimizde ilköğretim bitene dek, öğrenciler herhangibir alana yönlendirilmeden bütün alanlarda eğitilerek, SBS(Seviye Belirleme Sınavı) gibi sınavlarla 4 temel alanda test ediliyor. Bu sınavlar doğrultusunda lise eğitimine geçiyorlar. Lise eğitiminde ilk yıl hazırlık bazında olduğu için tüm türkiyede aynı temel dersler veriliyor ve öğrenciler yakşalık 15-16 ders görüyorlar. Türkiyemizde eğitimde alanlara ayrılma lise 2'de belirleniyor. Düz liseler için Sözel, eşit ağırlık ve sayısal bölümler varken meslek liselerinde daha çok mesleğe yönelik dersler veriliyor.

Bu tabloda branşlandırılma güzel gibi görünüyor ancak; meslek liselerinde branşlaşan öğrenciler temel derslerden kurtulamıyor, Eğitim sistemi meslek lisesi öğrencilerinin Üniversite hedefi olsada olmasada temel derslerden koparmıyor.

Aslında mantıklı bir düşünce sonuçta gelecekte hedefler ve hayaller değişebilir. Ama meslek liselerinde 2. sınıflar en az 17 en fazla 21 adet ders görüyor e bu kadar ders gören öğrenciler bir alanda yetişebilir mi? Her alanda kendini geliştirmeye çalışıyorlar ama bir insanın gelişmesi için isteği olması lazım ve bir insanın bu kadar fazla alana aynı anda isteği olacağını sanmıyorum :)

  • iletişim


iletişim türkiyede inanılmaz bir karanlığa sürüklenmeye devam ediyor. Türkiye'de iletişim çok tuzlu buna hâla dur diyen yok. Yaşamı internete bağlı insanlar var internetten para kazanan insanlar var ve bu insanlar internetin parasını ödemek zorundalar, ödüyorlarda seslerini çıkarmadan ancak bilmiyorlarki dünyanın en yavaş en kazık hizmet veren internetlerini en tuzlu fiyatlarla kullanıyoruz. Diğer dış ülkelere nispeten çok pahalıya iletişim kuruyoruz ve internette iş yapmaya çalışıyoruz. Bu nereye kadar böyle gider bilinmez ama bu internet sunucuları, GSM operatörleri ve Ev telefon hizmetleri SÖMÜRMEKTEN uzun bir süre vazgeçmeyecek gibi görünüyor.




Sükuneti boz

Yorum yap