Aktif bir facebook kullanıcısı..

Zeynep adlı bir facebook kullanıcısıyla msn üzerinden yaptığım internet röportajı

Safa; Facebookla nasıl tanıştınız?

Zeynep; arkadaş ortamı..

Safa; anlıyorum, facebook profilinizi ne sıklıkla ziyaret ediyorsunuz?

Zeynep; bir iki günde bir

Safa; Facebook olmasada yaşayabilir misiniz?

Zeynep; evet

Safa; Web siteniz var mı? ihtiyaç duyuyor musunuz?

Zeynep; Hayır, ihtiyaçta duymuyorum

Safa; Facebook'ta paylaştığınız fotoğrafları belli bir süzgeçten geçiriyor musunuz? neden?

Zeynep; Geçiriyorum, güzel olması için :) önüme gelen fotoğrafı ekleyemem sonuçta :)

Safa; Fotoğraf konusunda daha sonra çıkabilecek bilgi güvenliği problemleri konusunda korkularınız var mı?

Zeynep; Hayır yok çünkü, fotoğraflarımla bişey yapabileceklerini sanmıyorum :) Sonuçta koyduğum fotoğraflar doğru düzgün şeyler, onlarla ne yapabilirler ki?

Safa; Peki, Facebook'ta katıldığınız grupları neye göre belirliyorsunuz?

Zeynep; Zaten katılmış olduğum 5-6 grup var, onlarda normal hayatımdaki arkadaş ortamıyla ilgili gruplar diğer gruplara katılmam, görüntü kalabalığı yapıyorlar.. Adını beğenip katıldığım gruplar oluyor ama günde yüzbin tane şey paylaşıyorlar. Çoğuda grubun adıyla alakası olmayan şeyler, bu tarz gruplardan tekrar ayrılıyorum.

Safa; Facebook'ta etkinliklere katılıyor musunuz?

Zeynep; Hayır katılmıyorum.

Safa; Katılmamanızın sebebi gizlilik tereddütlerinden mi?

Zeynep; Gereksiz buluyorum, zaten etkinliğin konusu olan olaya katılacaksam kendi çevremdekilerle yapacağım bir organizasyondur. E, onlarıda facebooktan haber almama gerek yok. Zaten samimi gelmiyor, birkaç etkinlikte etkinliğe gelmesi mümkün olmayan kişilerin bile, "sırf kalabalık yapmak için katılıyorum" demesine şahit oldum

Safa; Son olarak, Facebook'ta sizi ekleyenleri neye göre eliyorsunuz? ve tanımadığınız insanları kabul ettiğiniz oluyor mu?

Zeynep; isimlerinin düzgün yazılmış olması olabilir ilk başta, sheker jojuk memo diye hesap açmış olanları eklemiyorum zaten.. Sonra profil fotoğrafı ve ortak arkadaş sayısına dikkat ediyorum.

Safa; Röportaj için teşekkürler.




Sükuneti boz

Yorum yap