Sosyal ağlar ve bağımlılık

Teknolojiyle birlikte internette gelişmekte sınır tanımıyor. insanlar fikirlerini beyan etmekte de özgürlük arıyorlar ve Sosyal ağlar bu konuda yardımcı bir etmen. Ama zararlarıda var..

Sosyal ağlarda insanlar durum güncellemeleri, fotoğraf ve videolarla hayatında olup bitenleri ve olması gerekenleri bildiriyorlar. Bu konuda oldukça samimi oldukları noktalarda oluyor. Bunun yanı sıra bu rahatlıktan faydalanan insanları (özellikle ünlüleri) takip etmek için kullanıcılar sosyal ağlara akın ediyor. Ve inanılmaz bir hızla sosyal ağlarda popülerlik marotununa katılıyorlar.

  • Bağımlılık yapıyor


Özellikle genç insanlar sosyal ağlardan kopamıyorlar. Eğlenceli videolar, esprili yazılar ve özgür düşüncelerin mekanı olan sosyal ağlar içerisinde en çok bağımlılık yaratanı facebookmuş ve malesef  Türkiye'de diğer ülkeler gibi bu akımda ilerliyor.

  • Ev halinden habersiz;


Özellikle gençler sosyal ağların bağımlılığından kötü etkileniyor. Kendi evinde bile olup bitenlerden habersiz olan gençler internetteki sosyal ağlardan aldığı haberlerle yaşamını sürdürüyor. Kendilerine kısıtlama koymayanlar ise sosyal ağlarda herkesin takip edebileceği topluluklar oluşturup fikirlerini daha geniş kitlelere bildirmek isterken gerçek hayattan kaybettiklerinden habersizler..

  • Sosyal ağlar hayatımızda


Okulda, iş yerinde ve diğer toplu mekanlarda bile artık sosyal ağlardaki aktiviteler konuşuluyor. Video ve fotoğraflara yapılan yorumlar, durum güncellemeleri gibi akılda kalıcı bir çok aktivite sanallıktan çıkıp gerçek hayata bulaşmayı başarıyor.

  • Seslenmeyin duymuyorum!


Sosyal ağlar daha çok iphone gibi internette gezintiyi kolaylaştıran küçük araçlarla canlandı.. Yine malesef bu insanların gerçek hayatını kötü etkiliyor.

Sosyal ağların evde, arabada hatta romantik bir akşam yemeğinde bile bizi takip etmesi.. Başka şehirdeki arkadaşların ya da eski sevgililerin sosyal ağlardaki aktivitelerini bildirmesi insanların yavaş yavaş gerçek hayatla bağlarını koparıyor.

  • Konuşacak gerçek bişey yok


Sosyal ağlarda sınırsızca mesajlaşan insanlar gerçek hayatta karışlaştıklarında konuşacak bir şey bulamıyorlar. Bu konuyu ele alan bir çok tiyatro izlemiştim. Telefonda mesajlaşırken oldukça iyi vakit geçiriyorlar ama gerçekte bir araya gelince sıkıntıdan patlıyorlar. Bu durum kötü sanallaşmaya güzel bir örnek..

"Bende iş hayatım için katıldığım sosyal ağlarda aşırı vakit geçirdiğimi farkettim ve kendime kısıtlamalar getirdim, Facebooktan tamamıyla arındım ve bana ulaşmak isteyenleri sadece twitter'a yönlendiriyorum. Sosyal ağları bilgisayar haricinde kullanmadığım için, twitter beni kendine bağlayamıyor :)"




Sükuneti boz

Yorum yap