Bizden olmayan ölsün anlayışı

Sabah sabah adını yeni öğrendiğim (PATANı) bir kentin müslüman vatandaşlarının sırf müslüman oldukları için çocuk-kadın farketmeksizin işkencelere maruz kaldığını duyuyorum.

Bu durum bende "müslüman(bizden) olmayanlar ölsün" etkisi yapmıyor. Ki yapsaydı sırf kendisinin inandığı şeye inanmadığı için 10 yaşlarındaki bir çocuğu boyundan büyük sopayla döven, insanlıktan habersizlerden ne farkım olurdu?

Benim inandığıma inanmayan ölmeli anlayışı pek yeni bir şey değil. insanlığın varoluşundan beri var bu sapkın fikir. Ülkemizde de çoğu zaman gözlemlendi. Sağcı-Solcu, Alevi-Sunni, Türk-Kürt diye kardeşi kardeşe öldürttü bu sapkın fikir.

Bu fikrin zamanla ölmesi gerektiği halde şimdilerde bu sapkın fikre yeni parametreler ekleniyor. O da cemaatler. Bir cemaat öteki cemaate düşman ayrietten kendisine dahil olmayan herkese düşman. Kendisinden olmayanı "cahil, cühela, kurtarılmamış, şeytana kaptırılmış" gibi betimliyorlar. Allah sağlıklı akıl fikir versin.

sağcı-solcu, alevi-sunni, türk-kürt, a cemaati-b cemaati diye ayrı muamele yapanla yukarıdaki fotoğrafta eli sopalı vicdansızın, akılsızın ne farkı var?

Bir insanı sırf benim söylediğimi söylemiyor, benim inandığıma inanmıyor diye cezalandıracaksam Allah beni o kadar uzun süre yaşatmasın.




Sükuneti boz

Yorum yap