Teknik bilme evlat, cahil kal

Az önce Hamachi denen program ile sanal (L.A.N.)ağ oluşturup yaya olarak 20 dk mesafedeki kuzenlerle Fifa 07 oynadım. Doğal olarak yenildim. Çünkü ben oyun oynamayı bilmeyen bir insanım. Öğrenemiyorum. Oyun oynayamıyorum. Amma velakin 3'e 0 galip olacak kadar iyi oyun bilen kuzenim bekir ve (kardeşi) kuzenim orhan kurduğum multiplayer oyuna katılmaktan aciz.

Multiplayer, oyuncuların(gamer) sisteme, botlara, bilgisayara karşı değilde başka oyunculara(insan) karşı oynaması için oluşturulmuş bir alt yapı. Bu alt yapının çalışma şekli oldukça basit. Bir oyuncu sunucu kurar, diğeri hazır bekleyen sunucuya katılır.

Hamachi'de ağ yöneticisi ben olduğum için yüksek performansla oyun oynamak amacıyla multiplayer sunucusunu ben kurmak istiyorum. Amma benim hiperzeka kuzenlerim kurduğum sunucuya katılamadıkları için, onların kurduğu sunucuya katılmak zorunda kalıyorum. Bu durumunda katkısıyla olduğunu düşündüğüm laglar, takılmalar falan yaşanıyor.

Neticede ben teknik(aksan) biliyorum onlar taktik(kurgu,oyun). Kaybeden ben oluyorum. Sen teknik bilme evlat.

Şimdi benim üniversite sınavına hazırlanma sürecinde çoktan uyumuş olmam gerekiyordu ama böyle boş işlere uğraşıyorum işte. Niye? çünkü M.E.B. bana(meslek lisesi öğrencisi) yıllardır üniversite sınavına ilişkin hiçbir şey öğretmediği hâlde, 12 yaşından beri üniversite sınavına çalışan fen liselilerle aynı sorularla sınıyor diye. "yaşasın zengin piçleri" zihniyetinde diye.

"Dünyaya zengin piçi olarak gelmek varmış." (inci sözlük atasözü)




Sükuneti boz

Yorum yap