Hava kirliliği konusunda bilinç

Kahramanmaraş'ta yaklaşık 2 yıldır savaş verdiğim bir hava kirliliği sorunu var. Sorunun sebebi su ve kanalizasyon tesisatlarının havalandırmaları evlerin dışarısına (havaya) verilmesi ve dolayısıyla havayı zehirlemesi.

Konuyla ilgili son olarak başbakanlığa dilekçevari bir bilgi ve yardım edinme yazısı yazdım. Sonucu not defterimde yayınlayacağım.
Konu: Hava kirliliği

Diğer şehirleri bilmiyorum ancak Kahramanmaraş'ta su ve kanalizasyon tesisatları gereği evlerin çatı veya damlarında kanalizasyon hattına doğrudan bağlı "havalandırma" amaçlı borular (100lük) var. Bu borulardan tahmin edileceği üzre insan atığı (dışkısı) ve dolayısıyla bakterileri, mikropları doğrudan havaya pompalanıyor.

Tüm bunların sonucunda şehir merkezi dahil tüm şehirde tahammülü zor bir kanalizasyon kokusu hakim, hiç şüphesiz koku haricinde mikroplarda insanların bünyelerine nüfuz ediyor. Konuyla ilgili çözüm önerim tesisat değişimi.

Ben vatandaşlık görevimi yaparak ülkemizi, vatandaşları kötü etkileyen bu gerçeği yetkililere (su ve kanalizasyon müdürlüğüne) defaatle hatırlattım lakin olumlu/olumsuz bir gelişme olmadı.

Konuyla ilgili bilgi ve yardım taleplerimi olurlarınıza arz ederim.

Safa GAYRET




Sükuneti boz

Yorum yap