Suç işleyip, serbest kalmak

Aklım almıyor arkadaş! adamın suçu; masum bir vatandaşı 6 yerinden bıçaklamak,  çektiği ceza; 1 hafta nezarethane... Yakında suç işleyenlere ödül verilecek galiba. Türkiye bu duruma doğru sürükleniyor. Aslında bu bıçaklayanlara değil şu olaya kafam bozuldu. Bu nasıl bir türklük nasıl bir müslümanlıktır. Artık nasıl yetiştiriliyor çocuklar, nasıl terbiye alıyorlar dedirten bu haberi, bugün okumamızın tek sebebi, bilinçsiz televizyonlaşma. Bana kalırsa silahlanmadan bile kötü bir şey bu televizyon. Özellikle yeni nesil eski kitaplardan uyarlanarak yapılan diziler adeta tecavüz ve ahlak dışı ilişkilere kışkırtıyor çocukları artık çocukların kafasında şöyle bir şey oluşuyor, "ulan bunlar televizyonda yapıyor biz yapsak kime ne" aslında tam olarak buda değil bilinç altlarına "aslında bu şekildede hayatıma devam edebilirim" düşünceleri yerleşiyor. Ve bu düşüncelerin gerçekleşmesine sebebiyet veren tek şey, ceza oranlarının az olması. Gelin yazının bundan sonrasına soru/cevap şeklinde devam edelim.

  • sen olsan ne ceza verirdin bu çocuklara safa?


safa; idam! akşam 22:00'da bütün tv kanallarında ortak yayın şeklinde yayınlanan bir idam töreninde o sekiz çocuğu idam cezasına çarptırırdım.

  • bunun neye faydası olacak ölen öldü..


safa; bunun faydası çok büyük, birdaha bu ya da buna benzer haberler okumayacağız. Nitekim ne olacak bu çocuklara en fazla 2 hafta nezarethane karınları doyacak 2 hafta sonra sokağa kavuşacaklar. Kim verecek bunların cezasını? Halk mı hayır! halkın çocukları görme yetkisi bile yok. Yani dışardada cezasız kalacaklar... ve unutmayın ki  "Bir suçluya gereken cezayı vermezsen, suçlu caniye dönüşür."

Bu ve benzeri suçların artmasını tek bir şeye bağlıyorum caydırıcı cezalar yok! herkes suçlu potansiyelinde, herkes birilerine tecavüz edebilir herkes birilerini öldürebilir. Çünkü biliyorlar ki, onları hiç bir güç içerde tutamaz.

Televizyonculuğa gelince;

Bu tecavüz haberi tek değildi, bir günde türkiyede binlerce tecavüz oluyor bunu ise televizyonculuğumuza bağlıyorum. Geçenlerde Flash TV'den alınmış 5 dakikalık bir videoyu internette izleyince şok oldum. Videoda kadın stüdyoda adam telefonla canlı yayına bağlanıyor spiker; "Efendim baldızınızla birlikte oldunuzmu?" diyor adam ise; "Evet" cevabını vermekten çekinmiyor. Alın işte dizilerin bizlere etkileri... videonun ilerisinde; adam diğer küçük baldızıyla da birlikte olduğunu itiraf ediyor. Bana bu sahne tanıdık geldi, yaprak dökümümüydü o? yoksa.. ömre bedel? ya da aşk-ı memnu oda değilse unutulmazdır artık. Hangi dizi olduğunun önemi varmı?

Bana kalırsa yukarda geçen dizi ya da kitapları yazan insanlar normal psikolojiye sahip olmayan insanlar. Neşat Nuri Gültekin'den tutun geri kalanına hiç biri yazarlık sıfatını benimseyememiş ve o ismi haketmeyen insanlardır. En başta bu olaylara sebebiyet verdiği için!

Böyle nesilleri yetiştiren bizleri ALLAH affetsin!




1 yorum:

  1. Haklısın kardeşim böyle insanları ülkemizde barındırıyoruz ve cezasız bırakıyoruz.Ben olsam idam ettirirdim demişsin ya katılıyorum idamlık insanlar ceza ewine yatmadan işten sıyrılıyorlar.Bizde Ülkemizde eşitlik var hak var diye geçiniyoruz...

    YanıtlaSil