Eğitirken eğitimsizlik

Bir ülkede belli bir süre altın çıkmaz ise; o ülke çöküşe gider.. Bir ülkede belli bir müddet gümüş çıkmaz ise: o ülke çöküşe gider..

Bu maddeleri say say bitmez ülkelerin yıkılması çok kolaydır. Gördüğünüz gibi ülkeler için madenler ne kadar değerli ama konumuz maden ya da ham madde değil. Konumuz eğitim

bana göre; bir ülkede 2 yıl öğrenci yetişmezse o ülke çöker..

Dünyayı iş adamları paralarıyla, öğrenciler fikirleriyle yönetir.. Burada bir siyaset yoktur öğrenci fikir üretir iş adamları destek çıkar.. Bu bir düzendir ancak artık öğrenciler fikir üretmek değil basit bir işi bile yapamıyor.. Eğitilirken salaklaştırılan öğrenciler ne ülkeye nede dünyaya yarar sağlayamıyorlar.

Konuya bizi ilgilendiren Türk eğitim sistemini eleştirerek devam edeceğim.. Türkiye'deki eğitim sistemi ve sınavlar..

ilköğretim hayatı kuytu köşe şehirlerde "lay lay lom" şeklinde bitiveriyor. Burada okuyan öğrenciler kendilerine bir katkı sağlayamıyor + gün geçtikce nesiller okuldan soğuyor. Ben küçüklüğümde okula gitmez iken yaşımın 7. yaş günümü iple çekerdim. Okulu aşırı severdim, ben ve benden öncekiler şu dönemdeki öğrencilerin okulu sevmemesine anlam veremiyor. Yer yer öğrencilerimize gerizekalı muamelesi yapıyorlar..

  • Düşünün..


Sistemimiz darma dağınık MEB öğrencilerin işlediği derslerin içeriğini tartışmaktan ziyade, öğretmen atamalarındaki torpil ve benzeri kayırmaları önlemeye çalışıyor. Buradan anlaşılıyorki öğretmen adaylarında da bir bencillik var.. Peki neden böyle oluyor?

  • Diğer ülkelerle bizim aramızdaki fark?


Türkiyede ders olarak branşlaşma yok.. bir öğrenci yetişirken, hem fizik mühendisliği hem şairliği hem makina mühendisliğini hemde yazılım mimarlığını öğrenmek bilmek ve sınavlarda çözmek zorunda.. Sizcede bu sistem gerizekalıca değil mi? türkiyede eğitim işte bunlardan ibaret.

  • Düz liselerle Meslek liseleri arasındaki fark?


Düz liselerde branşlaşma meslek liselerine göre daha iyi işliyor. hepi topu 3 alan var Sözel, Sayısal, Eşit Ağırlık bana göre hala saçma şeyler öğretiliyor mesela Sayısal öğrenciye beden dersi zorunluluğu gibi.

Peki meslek liseleri ne yapıyor?
şuanki ticaret meslek liseleri türkiyenin yegane teknoloji ve bilişim insanlarını yetiştiriyor.. bu ciddiyetin ne kadar farkında bu MEB ve ne kadar doğru bir politika izliyor..

Ticaret Meslek lisesi öğrencileri alan dağılımı yaparken bilişim teknolojiler, muhesebe finansman, pazarlama ve perakende ve büro yönetimi & sekreterlik alanlarından birini seçiyor..

Teknolojiden devam edelim.. varsayalım bilişim teknolojilerini seçtik ve puan seviyemize göre eğitim yılına başladık, haftada işlediğimiz ders sayısı 20 ya da üzeri günlük ders toplam ders sayısı 8 buda demek oluyorki bir öğrenci 8 saat okulda barınıyor. Peki bu kadar sıkı bir eğitim içerisinde ne öğreniyor gençlerimiz?

Müzik, Teknik resim, Mesleki Gelişim, Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, Geometri, Bilişim Teknolojileri Temelleri, Tarih, Din kültürü, Elektronik, Edebiyat, (yabancı dil) ingilizce, Dil ve anlatım, Paket programlama ve meşhur Coğrafya

17 tane ders sayabildim. Şimdi eleyelim ve TEKNOLOJi'yi öğretmemiz için gerekli dersleri bulalım.

Müzik; ÇÖPE
Teknik resim; (Mühendislik çizimleri yapılan bir ders) GEREKLi
Mesleki Gelişim; (Meslek hayatı hakkında bilgiler veren bir ders) GEREKLi
Fizik;(içeriği inanılmaz berbat ve saçma sapan şeyler öğreten bir ders) ÇÖPE
Kimya;(içeriği inanılmaz berbat ve geleceğe hiç katkısı olmayan bir ders) ÇÖPE
Biyoloji;(Teknoloji öğrencileri için aşırı gereksiz bir ders) ÇÖPE
Matematik;(Ders gerekli içeriği bakımından en gereksiz ders!) ÇÖPE
Geometri;(Mantığı öğretmek üzerine yol izleyen bir ders) GEREKLi
Bilişim teknolojileri temelleri; GEREKLi
Tarih; ÇÖPE
Din kültürü; (şu dönemde en gerekli ders) GEREKLi
Elektronik;(isim bakımından gerekli içeriği bakımından gerizekalı bir ders) ÇÖPE
Edebiyat; (Bilişim insanından şair olmaz) ÇÖPE
ingilizce; (Ders içeriği biraz düzenlenmeli!) GEREKLi
Dil ve anlatım; GEREKLi
Paket programlama; GEREKLi
Coğrafya; ÇÖPE

Siz zahmet etmeyin ben söylerim 8 tane GEREKLi ders var.. Üstelik bu gerekli derslerde içeriği düzenlendiğinde gerekli olacaktır.

  • Neden böyle yapılıyor?


Birileri sanki türklerin bilim konusunda gelişmesini istemiyor.. ya da ben abartıyorum. Sorarım size bu kadar ders gören bir meslek öğrencisi ÖSS'de ne çözmek zorunda?

MATEMATiK, Kimya, biyoloji, fizik vb saçma dersler..

Şimdi içinizden 'ee ÖSS'i kazanamadık' diyenler olacaktır.. cevabım; "ÖSS'yide meslek lisesi ve bilişim öğrencilerine farklı hazırlamalılar 4 yıl boyunca bilgisayar içinde yoğurulan öğrencilerin ÖSS'de bilgisayarla ilgili soruyla karşılaşmadığını biliyormuydunuz?

Bunun üzerine içinizden ÖSS kalktı YGS, TGS, SGS ya da FGS oldu diyenlerde çıkacaktır. cevabım; "isim farklıda olsa içerik aynı, o sınav akıllıları eleme sınavıdır.

  • Akıllıları eleme sınavımı?


Şimdi sınavı geçmek için akıl seviyelerine hayran kaldığımız çin ya da japonların dahi çözemediği matematik, fizik, kimya  ve biyoloji  problemlerini çözdükten sonra şair ve ekonomist ruhunuzla sınavdaki Türkçe ve Sosyal bilimlerinden de başarılı olmalısınız..

Bana sorarsanız bunları yaparak sınavları geçen öğrenciler salaklaşıyor.. Öğrenciler üzerine alınmasın MEB'in hazırladığı müfredat ve eğitim sistemini eleştiriyorum ben..

"Türkler güçlüdür sözünün yanına ZEKiDiR sözünü haketmek için EĞiTiME verdiğimiz önemi artırmalıyız. DERS SAYıSıNı ya da MATEMATiK problemlerini değil!"

Biraz araştırın sınava giren öğrencilerle yaşıt çinliler matematikte ne kadar ilerde? ya da israil ya da diğer ülkeler.. Bizim insanlarımız 30 yaşına kadar saçma sapan problem ve akıl almaz zorlukların üstesinden geliyor. Ama bi adım ilerlediğimizi kimse söyleyemiyor..

  • Neden benim kadar eleştiren yok şu eğitim sistemini?


Bilen yokki MEB bakanları bile öğrencilerimizin nasıl ders içeriği gördüğünü bilmiyor Sistem sürekli değişiyor. Ve en önemlisi öğrenciler çekiniyor..

Öğrenciler kendilerini gerizekalı sanmasınlar diye eğitimin zorluklarını kimseye söyleyemiyor. Çünkü babası, amcası ya da dayısı ben senin yaşındayken pekiyi alırdım diyor.. Öğrenciler eski sistem matematik fizik ya da diğer zımbırtıları araştırmıyor. Şuan emekliliğe 10 yılı olan öğretmenlerimiz nasıl matematik, fizik çözerek öğretmen oldular? biraz araştırın.

Okumak her şeyi bilmek değildir. BRANŞLAŞıN uzmanlaşın..  artık TÜRKiYE'den de uzmanlar çıksın.. ilk okulda branşlaşma başlasın ve branşdışı dersler çöpe atılsın!





3 yorum:

  1. akin deniz30/5/10 13:47

    Kardeşim haklı tespitlerine katılmakla beraber.Bu eğitim sistemi öyle bir mekanizmakio dişlilerin rahat dönmesi için öğrencilerin çiğnenmesi lazım.Şimdi bu yazdığını kaç kişi okuyacak meçhul ama şu var.Sadece öss veya ilk öğretim kısmı değil genel olarak üniversiteleride dahil etmek lazım.Gerekli gereksiz bir çok ders var .Kim duyacak sesimizi kimse şikayet etsek biz suçlu oluyoruz düzelirmi u işler

    YanıtlaSil
  2. bende biliyorum şikayetle sesimizi duyuramayacağımı ama yazıyorum. Birileri "aslında doğru demiş, şu sisteme bir el atalım" der diye bekleyip duruyorum :)

    YanıtlaSil
  3. önemli bir tespitine değinmek istiyorum. "Birileri sanki türklerin bilim konusunda gelişmesini istemiyor." demişsin. Cidden böyle olduğunu biliyor muydun? bunu yapmak isteyenlerin ,perde arkasında bakanlardan da üst düzeyde bir kurulun, kararlar aldığını, ve bu kurulun başında Amerika misyon ŞEfinin bulunduğunu biliyor muydun?Bunu bana bir albay anlattı. İsmet İnönü zamanında kurulan bir kurul hâlâ ve neyazıkki başarılı ile Türkleri salaklaştırma işini yapıyorlar. Bu kurul tüm Eğitim sistemimizle alakalı kararları almaktadır. Bir öğretmen olarak bunu bilerek görev yapmanın ağırlığını anlatamam sizlere...

    YanıtlaSil