Grup Albatros'un internet röportajı



Mersin'in gururu olan Albatros grubunun kurucusuyla eğlenceli bir söyleşi yaptık. Röportaj için teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.

Safa: Müzik sektörüne nasıl giriş yaptın?

ismail: Müziğe ilgim çocuk yaşlarda başladı. Hatta şöyle bir durum var annem rahat iş yapmak için yanımda radyo açıp öyle uyuturmuş. Yani bebeklikten müzikle içiçeydim dayılarım ve annem sayesinde Cem Karaca ve Barış Manço şarkılarıyla büyüdük oyunlar oynadık.

Safa: Söz sanatcısı değilsiniz enstürman çalıyorsunuz peki müzik hayatınıza hangi enstürmanlar yer aldı? seçicilik yaptın mı?

ismail: Babam çocukluğumda elinde oyuncak iki tane sazla eve geldi. Ben ve kardeşim o sazları birbirimize vurmaya başladık. :) Daha sonra orta öğretim ve lise zamanında müzik dersleri flüt çalmayı sevmediğimden hep sıkıcı geliyordu.Cem Karaca Barış Manço gibi ustaları dinleyen çocuk daha sonra Haluk Levent eklenince müzik dersinde öğretilenler sıkıcı geliyordu. Annemin ısrarları üzerine org dersi aldım ve yarıda bıraktım.Ben şarkıları dinlediğimde hep kendimi bateri başında şarkıyı çalıyormuşum gibi hayal ederdim.Ve hayalimi gerçekleştirme yolunda ilerliyorum.

Safa: Grup arkadaşlarınızla nasıl tanıştınız?

ismail: Ortak bir arkadaşımız sayesinde tanıştık. Kardeşim o zamanlar Volkan'dan(Solist) gitar dersleri alıyordu, gitar dersine 1-2 defa bende misafir oldum. Grup kurma hayali gün geçtikçe canlanıyordu. Sonradan bu hayali Volkan'a anlattık. Oda aynı şekilde  böyle bir grup olsa bende bir şekilde dahil olsam diye düşünüyormuş. Hayat tesadüflerle dolu bir araya geldik daha sonrada Volkan'ın Kardeşi Sercan Gruba dahil oldu.

Safa: Aile grubu diyebiliriz :) Grup şuan için kaçıncı yılında ve grupla ne gibi konserler veriyorsunuz?

ismail: Zaten öyle bir durum olduki Albatros sadece bir müzik grubu değil. Bir aile olduk. Hiç bir zaman şu benim abim bu benim kardeşim olayı olmadı. Tabiki her ailede nasıl tartışmalar yaşanıyorsa bizdede aynısı oldu,tek farkımız kimse kimseyi ezmeye çalışmadı. Grup 2006 yılında kuruldu 4. yılında. Şimdiye kadar bir çok etkinlik ve yardım konserlerinde bulunduk. Kral TV ve Number One TV'de ve yerel radyolarda çalışmalarımız yer alıyor. Müzisyen dediğiniz zaman yaşadığı dünyaya ülkeye karşı sorumlu olan ve bu sorumluluğun farkında olmalıdır.Bizimde insanlarla buluştuğumuz alan konserler etkinlikler.Yardım konserleri bizim için ayrı bir duygu.Ortak bir amaç için mücadele ediyorsun ve mücadeleden galip gelmek ayrı ve güzel duygu.

Safa: Yardım konserleri ve etkinlikleriniz için; sponsor desteğine ihtiyaç duymuyormusunuz?

ismail: Bu güzel soru için teşekkür ediyorum. Müzik dinlenilmesi kadar seyirciyle buluştuğu ana kadarki süreç çok sıkıntılı ve çok masraflı. Şarkılarınız hazır olsa bile iyi bir stüdyo ve iyi bir kayıt almak tabiki masraflı oluyor. Tabii ki bizler sonuçta zamanımızı olumlu şekilde kullanmaya çalışıyoruz. Ve diyoruzki gençler kötü alışkanlıklardan uzak dursunlar. içlerindeki cevheri keşfetsinler. Tabi bunları söylemek kolay fakat imkanlar bunun gerçekleşmesine elvermiyor. Birde şöyle durum var Albüm süreci çok masraflı kayıtlar mixler harcanılan emekler 1 tuş sayesinde heba olabiliyor. Korsan ve emek hırsızlığı çok canlar yakıyor. Bizim gibi genç müzisyenlerin ilerde kendilerini dinletmesi için ne bir konser kalacak ilerde ne albümler. internet üzerinden konser devri yakında başlar.

Safa: Grubun geleceği hakkında ne gibi şeyler düşünüyorsunuz? grubu nerelere kadar taşıyacaksınız?

ismail: Albatros grubu olarak hem biz kendimizi dinlerken hoşumuza gidecek hem dinleyicilerin beğeneceği tarzda çalışmalar yapacağız. Grup elemanları olarak bir hayal kurduk ve bu hayale inandık. Sonuçta hayalleriniz bittiği anda ölmüşsünüz demektir. Albatros grubu olarak kendi yaşadıklarımızı kendi tarzımızda yazdığımız şarkılarla dinleyicilerle paylaşacağız umarım yaşadıklarımız yaşadıklarınız olur. Tabiki Albüm hayalimiz var o yolda çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Safa: Başarılar dilerim. Grupta söz yazarı olarak en ön planda kim var bu konuda eminim polamikler oluşmuyordur.

ismail: Teşekkür ederim.Söz yazarı olarak ön planda olan arkadaşımız yok.Herkes yazdığı sözleri getiriyor.Ortak bir çalışma sonucu besteliyor.O dakikadan sonra Albatrosun Hissettikleri Oluyor.ilk zamanlar benim denemelerim vardı grup elemanları tarafından beğenildi.Volkan'ın duygusal dönemine geldiğimiz zaman onlardan güzel sözler çıkıyor.Sercan'da katkılarını esirgemiyor.Gürkandan yakın zamanda bekliyoruz bakalım bizede süpriz olacak. :)

Safa: Kendinizi gördüğünüz müzik grubu ya da grupları varmı?

ismail: Öncelikle grup elemanlarımla sıkı bir takipçiyiz. Yeni albümlerde kimler neler yapmış ne teknikler kullanılmış. Grup elemanları genel olarak yeni - eski tüm çalışmaları takip etmeye çalışıyoruz. Tabi örnek olarak yıllardır bu işi sürdüren grupları örnek alıyoruz. Kurtalan Ekspres,Moğollar, yanı sıra yeni çalışmaları takip etmeye çalışıyoruz

Safa: Müzik içerisinde farklılıklar ya da müzik dışında projeler deniyormusunuz?

ismail: Farklı projelerimiz var grubun ilk kurulduğundaki amacı film müzikleri yapmaktı, o hayalimiz devam ediyor benim yazdığım kısa metrajlı film senaryolarım var zamanla onları çekmeyi düşünüyorum.

ve bu röportaj için çok teşekkür ediyoruz. ilk internet röportajımızı sizinle yapmak uğur getirecektir.

Safa: Ben teşekkür ederim.





2 yorum: