Milli arama motorumuz

Google'ın yasaklanması sürecinden sonra herkes türk arama motorunu bekliyor. Bence beklemeyin..

millimotor.com'un kurucusu yaptığı sabit arama motoruyla durumu güldürü haline getirebildi, olayın en güzel kısmı güldürürken düşündürdü de :) arama sonuçlarılya ve bunu mu demek istediniz sorularıyla adeta geldiğimiz noktayı gözler önüne serdi. Ancak bu proje bir arama motoru gibi çalışmıyordu.

Ve sonunda hakiki bir arama motoru icad edildi. Bana soracak olursanız aramama motoruna benzemiş :) ara.com.tr 'den bahsediyorum. Aynen google gibi bir çok alt hizmetleri bulunan bu motor aşırı taklitcilik yapıyor ancak güzel bir taktik yolu izleyemiyor. Daha önceleride söylemiştim arama motoru yapmak maliyet ister. Bu maliyeti karşılayacak bir Türk göremiyorum.

ara.com.tr tamamıyla türk değil, daha doğrusu bize özgü bir proje değil. Yukarda bu motorun alt hizmetleri bulunduğundan bahsetmiştim. Bu hizmetler arasında sözlük (translate) hizmetide bulunuyor ama tahmin edersiniz ki; Google'ın APı'si kullanılarak yapılmış bir sözlük :) Yani sizin o sayfadaki aradıklarınız aslında google'da aranıp karşınıza getiriliyor. Gülünç bir durum.

Çünkü bu durum milli arama motoruna sahip olamayacağımızı gösteriyor. Zaten saçma bir şey, Ulaştırma bakanlığı ya da konuyla ilgili kuruluşlar Google ve Youtube'un yasaklarını kaldırırsa maliyet harcamadan olay çözülmüş olacak..

"araba motoru yapamamış ülkeden arama motoru bekliyoruz yanlış yapıyoruz."





Sükuneti boz

Yorum yap