Sana cod-er olamazsın demedim

Öncelikle coder terimini bilmeyen arkadaşları buraya davet ediyoruz.

Kendim tanımlamam gerekirse: coderlik tasarımcılıktan öte bir durumdur. Kodlarla manita hayatı yaşamak gibidir.

Ve mesleğime dahil herkesin hedefidir coder olmak. Yazımın konusu da coderların hayat biçemi olabilir.

Sokakta-meydanda gezerken çok sayıda coder tipli adamlar görebilirsiniz. Tip olarak standart Türk erkeği gibidirler aslında. Göbek, saçsız kafa ve en ayırt edici özellikleri de farklı olmalarıdır. Herkesin tartıştığı konuları çok farklı bir şekilde yorumlayabilirler. Gayet eski yeşilçam filmlerini kafalarında 8D convert edip filmi yaşarcasına izleyebilirler. Bence coderlar mantık ve düşünce açısından üstün insanlar ama doğuştan gelen bir yetenek olduğuna inanmıyorum coderlar kendini geliştirerek bulundukları seviyeye ulaşırlar. işte yazımın ana teması göz kırpmaya başlıyor.

Coderlar hiç ukala insanlar değillerdir. Ellerinden her iş gelse bile (bilmem ki) mantığını elden bırakmazlar. Ve genelde bu tavırları çevrede güzel tepkilerle karşılanır. Ama her coder bu alçak gönüllülüğe sahip değildir. Kimileri aşırı ukala bir şekilde "bunu yapsa yapsa ben yapar" edasıyla gezinir. Ben bunlara coder demiyorum. Bunlar benim için cod-er ve çok çabuk kandırılırlar bir çok işi maddi ya da manevi karşılık gözetmeden yaptıkları görülür. Olayı sonradan farkederler ama iş işten geçmiştir :D

Oysa hakiki coderlar yaptığı işin tam karşılığını almasını bilirler, zaten gelişmekte olan ülkemiz vatandaşları artık bilgisayarcılara eskisi gibi (ne var lan iki tuşa bastın) davranmıyor. Hala böyle davrananlar var tabii ama usul usul nüfus kaybediyorlar.

Çevremde sıkça rastladığım Cod-erlerden biraz bahsetmek istiyorum, bunlara hep sinir olurum "lan ne var ki 5 dk'da yaparım" derler ama saatler geçer ortada ne aş var, ne pilav. Dangalaklar ünvan düşürmekten öteye gidemezler. Arkadaş çevremde de birkaç cod-er mevcut bunlardan kurtulmaya bakıyorum.. Ama onlara kendileri gibi "hehe bilemedi ki.. bilemedi ki.." demiyorum. Neticede şu cod-erler(sahte coderlar) Adam olsun akıllı olsun istiyorum.




1 yorum:

  1. It’s really a nice and helpful piece of information. I’m glad that you shared this helpful info with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

    YanıtlaSil