Neden meslek lisesi?

Bu yazımda lise seçimi yapacak kardeşlerime meslek lisesinin neden tercih edilmesi gerektiği konusunda kendimce açıklamalar yapacağım.

Meslek liseleri diğer liselere bakarak temel dersleri daha az öğretir.

  • Temel dersler nedir?


Temel dersler Üniversite sınavlarında karşılaşılan derslerdir. Mesela: Matematik, Fizik, Kimya, Türkçe.

Meslek liselerini düz liselerden ayıran en önemli özellikte budur. Bu durumu şu şekilde yorumluyorum: Temel derslere kafası basmayan(benim gibi) öğrencilerin meslek lisesi seçmesi taraftarıyım. Hiç yoktan sevdiği herhangibir alanda yükselmiş olma şansını yakalayabilmek için meslek lisesi en akıllıca tercihtir.

Lakin temel dersleri iyi olup herhangibir meslekî alanda kendini geliştiremeyecek öğrencilerin kesinlikle meslek lisesine gelmesini öneremem. En basitinden bir düz lisede, temel derslere çalışarak üniversite kazanmak bu tip öğrencilerin başlıca hedefi olmalı.

  • Meslek lisesi avantajları/dezavantajları


Meslek lisesinde doğru alan seçimi yapıldığı sürece üniversiteye muhtaç olmamak gibi büyük bir lüks kazanılabilir. Meslek lisesi diploması ile iş yeri açma, iş kurma gibi bir çok prosedür diploma sahibine kazandırılmış olur.

Üniversite kazanma halinde meslek lisesindeki alanla aynı alan seçilirse ek puan verilme söz konusu, ayrıca meslek lisesindeki bilgi birikimle üniversiteyi tabiri caizse yatarak bitirileceği söyleniliyor.

Meslek liseleri alan seçimine göre temel derslerden mahrum bırakır ve üniversite sınavlarında mesleğe özel muamele olmadığı için; Meslek lisesi bitirdikten sonra üniversite kazanmak gayet zordur.
1 nisan 2012 eklemesi: bir meslek lisesi son sınıf öğrencisinin ilk üniversite sınav deneyimi.




11 yorum:

  1. merhaba ben 9. sınıfa geçiceğim meslek lisesine gidiyorum bölümüm gıda teklonojisi derslerim çok güzel ama sbs puanım 360 bu yüzden meslek lisesindeyim benim üneversteyi kazanmam için en az 2-3 yıllık dershane eğitimi gerikiyor ben bu durumda düz liseye gitmelimiyim vaeya anadolu lisesine geçiş varmı?

    YanıtlaSil
  2. düz lise kavramı bitecek gibi gibi. üniversiteye hazırlayan liseler "anadolu" adı altında toplanacak, bu konuda rivayetler duyulmakta. bildiğim kadarıyla ilk yıl(hazırlık)da tüm liselerde ortak müfredat işleniyor bu yüzden hazırlık bittikten sonra kontenjan dahilinde istediğin liseye geçiş yapabiliyorsun. lakin bu eylemin senin için iyi mi yoksa kötü mü olacağına ben karar veremem.

    YanıtlaSil
  3. @dilara
    bildiğim kadarıyla tüm liselerin ilk yılı(hazırlık) ortak müfredat ve ikinci sınıfa geçtiğinde istediğin okula geçiş yapabilirsin. "düzlise" ismide yerini yavaş yavaş "anadolu"ya bırakıyor. ancak geçiş yapmanın senin için iyi mi kötü mü olacağına ben karar veremem.

    YanıtlaSil
  4. Ben 9. sınıf düz liseye gidiyorum. Fizik kimyam iyi fakat matematik ve geometrim hiç iyi değil. (1)

    Meslek lisesini canı gönülden istiyorum.

    Sizce meslek lisesini tercih etmeli miyim?

    YanıtlaSil
  5. Üniversite sınavında sorumlu olduğunuz dersler iyiyse düzlise tavsiye ederim. Ama meslek lisesinde de %100 bu derslerden muaf olmayacaksınız. Yine okul içi sınavlarda fizik, kimya gibi derslerden sorumlu olacaksınız.

    Meslek lisesinin belkide tek farkı belli bir alanda mesleki bilgi ve deneyim kazanmak. Kendini geliştirmek istediğin mesleki alanın için meslek lisesinde bölüm varsa bu değerlendirmeye değer bir fırsat. Buna karşın alanından başarıyla mezun olduğunda üniversite kazanmak için yine fizik, kimya, matematik çözmek zorunda olacaksınız. Buda MEB bilgi değerlendirme sisteminin saçmalığı.

    Seçim her zaman bireyin kendisidir ben sizin için hangi tercihin iyi olacağını bilemem. Okulunuzdaki rehberlik servislerine danışsanız daha olumlu sonuçlar elde edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. kendi adına konuş bende meslek lisesi 3 sınıf okuyorum ama bizde ne kimya ne de matematik,biyoloji,fizik hiçbiri yok sadece edebiyat dil anlatım tarih falan var bende üniversite istiyorum ama nasıl olucak bende bilmiyorum test kitaplarından testler çözüp çalışıyorum ama sözlü anlatım yokken nereye kadar... Ben size şunu söyliyim gideceğiniz okula çok dikkat edin eğer benim gittiğim gibi bir meslek okuluna gidiyorsanız yada gidecekseniz tanrı yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
  7. haklısın. eğitim sistemimiz çok hızlı değişiyor. meslek okulları şu an için kalifiye eleman yetiştirme çabasında üniversiteye hazırlamıyor.

    YanıtlaSil
  8. meslek liseleri düz liseler gibi bela çok olan bir yer midir?

    YanıtlaSil
  9. genelde meslek liseleri diğer liselere kıyasla çokca kavgalı gürültülüdür(en azından benim okuduğum meslek lisesi öyleydi) ama bu da bir genelleme işte. kesinliği tartışılır, bölge bölge değişiklik gösterir.

    YanıtlaSil
  10. ben istanbulda yaşıyorum ve kartalda vali erol çakır ticaret meslek lisesine gitmeyi düşünüyorum sizce orası bela olmayan bir yermidir?orası olmasada kartalda bir okula gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
  11. o bölge ve okulları hakkında en ufak bilgim/fikrim yok. öznel bilgileri okulun rehberlik-danışma servisinden almanızı tavsiye ederim. Ben lise seçimi sırasında gitmeyi düşündüğüm okulların listesini yapıp listemdeki okulları tek tek ziyaret ederek o okulun öğrenciye vaadettiği geleceği ve imkanlarını bizzat rehberlik servisinden dinlemiştim.

    YanıtlaSil