bitti kahrolası

Ulan bu nasıl projedir arkadaş..... Sanal SGK mıdır nedir! bitti de kurtulduk.

Projeyi üzerimize tescilledik ve artık içeriğini anlatabilirim.

----içerik----
Sanal SGK projemiz Resmi E-SGK sisteminin birebir aynı tasarımına ve içeriğine ait bir websitedir. Muhasebe Finansman alanında eğitim gören öğrenciler Resmi E-SGK sistemine erişemez erişim için bir takım resmi evraklar yapmaları lazım ve öğrenci statüsüne bu evraklar verilmez. Bu yüzden öğrenciler iş hayatına atılıncaya kadar E-SGK'nın nasıl çalıştığı hakkında fikir sahibi değiller.

Biz bu derde çözüm olacak bir website yaptık.. Resmi hükmü olmayan websitemiz E-SGK'nın birebir aynısı olmasından dolayı iş öncesi eğitimi sağlıyor.
----içerik----

Anlatımı bu kadar kolay olan projemizi PowerPoint sunularıyla güçlendirdik(m).  Ve Sunum esnasında canlı canlı sigorta işlemleri gerçekleştirdim.

Ama hiçbir şey istediğimiz gibi gitmedi. Sunum için okulda 1 saat evvel prova yapmak üzere bir araya geldik ve aksilikler sıralandı.

  • Birinci aksilik: Ekip elemanlarında Alper ŞEN bir gün öncesinde Muhasebeciler Gecesi adlı iş toplantısında kameramanlık yaptığı için Provaya ve asıl sunuma katılamadı.



  • ikinci aksilik: Projenin büyük kısmı Muhasebe ile ilgili ama muhasebe alanında projemizi temsil eden Ayşe DEMiRCi ve Yasin KÖKLÜ proje hakkında çok az bilgiye sahip. Ve haklı olarak hazırlanamadılar.



  • Üçüncü aksilik: Asıl sunumdan bir saat önce yaptığımız provada PowerPoint sunusunda eksik yerleri düzenledik. Ekipçe "tamamdır" dedik ve asıl sunum için il milli eğitim müdürlüğü binasına doğru yola koyulduk. Neyseki trafikte herhangi bir problem yaşamadan binaya ulaştık ve sıramızı beklemek üzere sunum salonu önüne geçtik. Dizüstü üzerinde son hazırlıkları yaparken:
    Ben:
    Hay Allah!
    Müge hoca:
    Noldu?
    Ben:
    Flashdisk okulda kaldı(kahrolası prova!)
    Harun hoca:
    Nolacak şimdi!
    Ben:
    (neyseki her veriyi sağa sola yedeklemeyi seviyorum!) ikinci flash diskte editlenmemiş PowerPoint sunusu var.



  • Dördüncü aksilik: Ben editlenmemiş PowerPoint sunusunu .pptx uzantıyla kaydetmişim. Bunun anlamı: Bu sunu office 2007 ve üzeri yazılımlar haricinde açılamaz! editlenemez. Dizüstünde office 2003 yazılımı var..
    Harun hoca
    (yine bana çıkışır): ihtimalleri neden göz ardı ediyorsun!
    Ben:
    Nuri hocamın dizüstünde office 2007 var..


Koştur koştur Nuri hoca bulunur ve dizüstü rica edilir. Birde Nuri hocayı telaşlandırmış olduk :D (Sorun yok hocam her şey kontrol altında "ne kontrol anasını satim")

Yedek flash diskteki .pptx dosyasını Nuri Hocanın dizüstünde açıp editledikten sonra .ppt uzantıyla kayıt ettim ve sunumu gerçekleştireceğimiz dizüstüne kopyaladım.

Herşey tamam mı?

HAYıR..................

Hadi sunum sırası bizde!

Girdik içeriye ben kuruldum dizüstüne. PowerPoint sunusu açtım. Açılışı Yasin KÖKLÜ arkadaşımız yaptı bizi ve okulumuzu tanıttı. Daha sonra Ayşe DEMiRCi projenin çalışma mantığını ve kimlere hitap ettiğini kısaca açıkladı ve "Şimdi uygulamalı olarak Safa arkadaşımız projeyi anlatacak" dedi.

"Sıra bende anasını satim" dedim içimden :D Sonra başladım anlatmaya.. Sitenin altından girip üstünden çıkmak vardı anlatırken ama Muhasebe içerikleriyle dolu bir siteyi benim anlatmamı hangi zihniyet doğru bulur ki?

Nitekim hayatımın en saçma 15 dakikasını il milli eğitim müdürlüğü binasından ayrılınca geçmişe gömdüm. Proje fikir itibariyle il ve bölge birinciliği bekliyor. En azından okul müdürmüz ve danışman hocalarımız.

Sunum kısmı kadar iğrenç bir kısmı yoktu bu projenin. Ve keşke her şey bize anlatıldığı gibi olsa!

Projenin beni tek mutlu eden kısmı bugün izinli olmam. Evimdeyim ve izinliyim. Çay içip patates çipsi yiyebiliyorum. Resmiyet ve muhasebeden nefret ediyorum.

Ben web programlama ve uygulama geliştirme öğrencisiyim bidaha bana bunlarla gelmeyin!




3 yorum:

  1. ibo aksakal3/3/11 09:28

    hiç sorma. yine siz iyisiniz bize son gün haber verdiler

    YanıtlaSil
  2. Neyseki kurtuldun bu projeden :D

    YanıtlaSil
  3. aslında pek kurtulamadık. dereceye girdiğimiz için ikinci etapta yarışıyoruz.. üstelik bu sefer bölge(akdeniz) genelinde... 2 haftaya kadar Kilis'te projeyi tekrar tanıtacağız.

    YanıtlaSil