Yenilenmek lazım #1

O kadar sessiz yürüyordum ki karıncalar habersizdi varlığımdan, yerin altındaki karıncalar. Belki fare aileleri.

Ben sessizce yürüyordum. Denizi yeniden tanıyormuş gibi denizi gözlüyordum, ilk defa tuz kokusunu ciğerlerim tadıyormuş sanki. Ama hep yürüyordum, küçük bir dükkan vardı orda. Her şey satılıyordu dükkanda. Yaklaştım;

- "bir paket sigara versene"

+ "ne vereyim efendim" dedi.

- "ne olursa" dedim. "isim farketmez"

+ "peki" dedi şaşkın bakışlarla bir paket sigara uzattı.

bende cebimdeki tek parayı uzattım, belli ki paranın üstünü verecekti.

- "para üstüne kibrit ver" dedim.

+ "çakmak versem?" dedi.

- "hayır" dedim. "kibrit ver kaçtane yaparsa"

+ "peki" dedi yine, ceblerimin alamayacağı kadar kibrit kutularını bir poşete koydu ve "buyrun" dedi.

- "hayırlı işler" dedim ayrıldım.

Sigara içmezdim oysa.. Hiç sigara içmezdim, şimdi elimde bir torba kibrit, bir paket sigara var.

Oturdum denize odaklanmış bir belediye bankına bir dal sigara çıkarttım ve yaktım.

ilerde çocuklar oyun oynuyordu. Seslendim, geldiler.

- "size bir görev veriyorum" dedim. "alın şu kibritleri, tüm dünyayı yakın"

+ "peki amca" dediler.

amca olacak yaşa gelmişim dedim içimden, ama benim hiç erkek kardeşim yoktu.

- "nereden başlayacaksınız?" diye sordum.

+ "dünya" dedi iç geçirdi biri.

beni tarif eder gibiydi gözleri. keşke benden başlasalardı yakmaya.

Kibrit kutularını paylaşarak uzaklaştılar yanımdan, yaka yaka gözden kayboldular dünyayı.

Onların dünyası kibritin baruttan hariç kısmıydı. Güle-oynaya yaktılar.

Sigaram bitmiş sadece bir nefes aldığım sigaram. Rüzgar ortak olmuş sormadan. Bir dal daha çıkarttım paketten, yaktım usulca.

Bu sigaralar çok çaresiz, çekerken derin, derin içime. Kısık bir ıslık türküsü tutturuyor.

Çaresiz sigaralar.

Oysa ben sigara içmezdim.

Üçüncü sigaramı yakarken paketteki uyarı gözüme çarptı. "Bırakmalı derhal" dedim. güldüm. Bir boyacı çocuk geçiyordu yanımdan, çağırdım.

- "birader baksana"

+ "efendim abi?"

abi olacak yaşa gelmişim, oysa benim hiç kardeşim olmadı.

- "gel, gel" dedim

geldi oturdu yanıma.

- "sigara içiyor musun?" dedim.

+ "bağımlı değilim abi, biri teklif ederse içerim" dedi.

- "al şu paketi" diyerek içerisinde üç dal eksik paketi uzattım.

+ "peki" dedi aldı.

bir de bir şey sordu giderken ama, duymadım. dalmışım.

denizi izliyordum, akşam olmuştu.

Bir martı evine gidiyordu paldır küldür.

+ "yenilenmek lazım" dedi öfkeyle.

hiç oralı olmadım, uğraşamam!

Konuşan martı da neyin nesi?




Sükuneti boz

Yorum yap