Benim söylediğimin aksini söyleyenin amına koyim anlayışı

Kesinlikle cahil anlayışıdır.

Ben bunu öğrendim(duydum, anlatıldı, gördüm, gösterdim, anlattım) o zaman tek doğru budur inancında kişilerdir bunlar. Ayrıca salaklardır afedersin.

Ya arkadaşım! soluyan, düşünen, dokunan, yiyen-içen, seven, sevişen, sevmeyen, nefret eden vb... yani özünde canlı olan, insan olan biri nasıl kusursuz olabilir ki? Sen nasıl bir öküzsün ki insanın kusursuz olabileceğine inanıyorsun?

Hiç mi kendi aklınla düşünmüyorsun?

Bu cümleyi blogumda bir çok kez tekrarladım ama yinede, ne demiş Walter Lippmann abimiz: "Herkes aynı şeyi düşünüyorsa, hiç kimse fazla bir şey düşünmüyor demektir."

Bak şimdi bu adama sen hak vermiyorsun ya, heh işte bu adamla senin kusursuz sandığın adam ilahi adalet karşısında nasıl yargılanacak bunu bilemeyiz. Bizim aklımız buna ermez, çünkü Yaratıcı öyle istemiş.

Şimdi bırak "şu adam bilgili, şu adam gerizekalı" diye cahillik etmeyi. Sen Yaratıcı karşısında birey olarak bizzat kendinden sorumlusun.

Her ne kadar söylediğimin aksini söylesende tecavüze uğramayı, ölmeyi ya da öldürülmeyi hak etmiyorsun. Canlı olduğun için, insan olduğun için hak ve özgürlüklerin var. Bunu da Yaratıcı istemiş.

Bırak kim nasıl ve neyi söylüyorsa söylesin. Senin düşüncene aykırı biri varsa bu senin düşünceni öldüreceği anlamına gelmez. Sakin ol.




2 yorum:

  1. hayırdır kim sinirlendirdi böyle

    YanıtlaSil
  2. kim olduğu önemli değil. önemli olan böyle insanların varolduğu gerçeği.

    YanıtlaSil