Misafir ağırlama ahlakı

Şu caanım 2012 Ramazan ayının ilk entrysini yazıyorum. Sabah 8'den beri ayaktayım ve açlığı pek umursamasam da susuzluk canıma tak etti.

Şimdi, bu kainatın biz insanların sınav salonu olduğundan yola çıkarak ev sahiplerinin yine biz insanlar olduğu sonucuna varabiliriz.

Peki ev sahibi olarak, misafirlere ya da başka bir açıdan bakıldığında dekorlara karşı ne kadar misafirperver, ne kadar yardımseveriz?

Genelde her yıl Mayıs aylarında "bir kap su" çağrıları başlıyor. Bu yıl da pek umursamadım. Çağrının hızla yayılması ve sokakta hiç bir kap su görmeyişim çağrı sahiplerinin pek samimi olmadıklarını düşündürüyordu. insanlar internette bilinçli ve yardımsever davranıyorlar ama fiilen gerçek hayatta yardımsever faaliyetlerine tanık olamıyoruz.




Şimdiye kadar katılmadığım bir kap su faaliyetininin hiç çağrısını yapmamıştım. Bana göre yapmadığın şeyi insanlardan beklememelisin.

Ve uyanışım az evvele dayanıyor. Niyetliyim ve çok susamış durumdayım, Kahramanmaraş'ta kavurucu bir sıcak + kuraklık hakim, misafirlerimiz (ya da dekorlarımız) su bulmakta güçlük çekiyorlar, bahçe kapımıza ve sokak kapımıza birer kap su koydum.

Afiyet olsun.




Sükuneti boz

Yorum yap