Siyaseti sevmiyorum deyince

Genellikle yaptığım üzere konuyla ilgili temel görüşümü, durumuşu ilk birkaç cümle ile özetleyeyim. Evet siyaset sevmiyorum, o kadar sevmiyorum ki apolitik söyleminin bile zaman zaman siyasi bir duruş olduğunu düşünerek kendime apolitik dememeye çalışıyorum.

Problem

Bir mecliste "siyaset sevmiyorum" dediğimde AKP sempatizanı, "AKP'yi sevmiyorum" CHP sempatizanı, "CHP'yi sevmiyorum" (ve diğerleri...) demişim gibi algılıyor.

Bağnaz, sığ siyasi destekçiler ben siyasetle uzaktan ya da yakından ilgili bir cümle kurduğumda "durduğum saf"ı anlamaya çalışıyor.

Safımı belli etmemem

Siyaset hakkında 10 dakika konuşuyorum karşıdaki sabır sınayan bir soru soruyor, yani şimdi sen AKPci misin, Muhalif misin yoksa terör sempatizanı mısın?

Hal böyle olunca vatansever duruşumu takınmak zorunda kalıyorum "Ben her zaman vatanımın istikbalini düşünürüm beyefendi, hanımefendi!" diyorum. Bu cümlemle azıcık sempati topluyorum sonra ekliyorum, "Gözlemlerime dayanarak ne olursa olsun siyasetin vatanım hayrına bir şeyler yapmadığını, imkanlarını kullanmadığını hatta zaman zaman siyasi güçlerin kasten vatan zararına icraatlar yaptıklarını düşünüyorum" deyince,

"Muhalifsin işte." tepkisini alıyorum.

ulan o kadar laf anlattım sen hâla hangi safta olduğumu mu anlamaya çalışıyordun? beni hiç mi duymadın?

"herhangibir siyasi toplum ya da figürün yanında değilim. siyasetsiz, politikasız bir dünya daha steril, daha vefalı olurdu." diyorum ve ekliyorum "işe giderken cebimdeki 50liği iki 20lik bir 10luk yaptırmak için girdiğim mahalle bakkalımız Mahmut abi'nin "daha siftah yapmadık ama yabancı değilsin getir bozayım" sözündeki politikaya bile lanet olsun" diyorum.

"Darbecisin o halde" tepkisini alıyorum.

Bir de yanılıp "bu kadar cahil olmayın lütfen" dedim mi,

"Tamam çözdüm, Atatürkçüsün" tepkisiyle karşılaşıyorum.

"Hayır" diyorum "Atatürkçü değilim."

"e tek ihtimal kaldı cemaatçisin" tepkisini alıyorum.

"Abi mevzunun ruhunu anlamamışsın xçü, yçi, zcu değilim ben adıyla şanıyla Türküm! Fatih Sultan'ın, Kanuni'nin, Aslanbey'in torunuyum buna rağmen Fatih Sultan ne dediyse doğrudur sorgulamak bize düşmez düşüncesinde değilim. Bana göre herkes birey olmalı Ahmetist, Mehmetist olmamalı, dününden öğütler, dersler alıp daha güzel yarınlar kurmalı. Sadece kendisini düşünmemeli Atalarımızın yavuklularını alınlarından öpüp bir daha dönmeyeceklerini bildikleri cephelere gönüllü olarak gittiklerindeki gibi mert olmalıyız, ilerideki nesillerimize bir şeyler bırakmalıyız" diyorum.

"iyi güzel diyorsun da kardeş ben senin ne bok olduğunu hâla anlamadım" diyor.

iyi de yapıyor. bağnaz kardeşim.

"evrim" desem "evrim teorisine katılıyor musun katılmıyor musun?" diyecek.

yok yok telaş yapma telefonum çalıyor, arayan kuzenim evrim.




Sükuneti boz

Yorum yap