IMDb, film kültürü arşivlemek için harika bir web platform

Arkadaşlarımdan film tavsiyeleri almayı çok seviyorum. Hemen herkesin önerdiği filmleri "bir ara izleyeceklerim" listeme ekliyorum. Arkadaşın önerdiği filmi izleyince de "o arkadaşın gözünde nasıl bir karaktermişim?" sorusuna cevap bulabiliyorum ya da en azından bu cevaba yaklaşıyorum.

Hal böyle olunca milyorlarca film önerisi alıyorum. Önerilen film hakkında spoiler içermeyen bir küçük metin okuyorum ya da fragman izliyorum gerçekten dikkatimi çektiyse "bir ara izleyeceklerim" listeme ekliyorum. imdb yokken bu işi bilgisayarımda bir metin dosyasıyla yapmaya çalışıyordum. Takdir edersiniz ki bu yöntem fazlasıyla zor ve emniyetsiz.

Sonra bu işi daha sağlıklı yapabilecek web platformları ararken imdb'nin böyle bir hizmet verdiğinden haberdar oldum. Ben o zamana kadar imdb'yi sadece film puanlanması ve filmler hakkında bilgi edinilmesi amaçlı bir platform sanıyordum. Liste oluşturma fonksiyonu da varmış.

Sonra hemen bir hesap açtım. imdb otomatikmen bana bir izleyeceklerim listesi oluşturdu. Başladım listeyi doldurmaya şu an izleyeceklerim listemde 390+ film var.


Sonra imdb'yi tanıdıkça kendi Favori film listemi oluşturma kararı aldım. izlediğim ve beğendiğim filmleri bu listeme eklemeye başladım. Şu an Favori film listemde 200+ film var.


Ve imdb bir otomatik liste daha oluşturuyor, o da oyladığım filmler listem.




Sükuneti boz

Yorum yap