Bir ahlaksız teklif olarak "5 çocuk"

Malumunuz Başbakanımızın "çocuk yapma" konusunda ısrarcı bir tavrı var. Geçtiğimiz günlere kadar her mevzu olduğunda "3 çocuk yapın" diyen Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN geçtiğimiz günlerde "3 çocuk yerinde saymaktır, iyisi mi en az 4, 5 çocuk yapın" minvalinde şeyler söyledi.

iyi güzel de 5 çocuğu eğitecek, büyütecek kadar yaşayacak mıyım bakalım? 20 yaşlarında başlamak gerek galiba. Sonuçta doğurtunca bitmiyor ki babalık, doğanı vatana, millete, dünyaya ve kendisine hayırlı bir birey olacak şekilde eğitmek lazım. Anne - Babalık en temelinde eğitmenliktir. Hadi eğitecek vakti, gücü de bulduk diyelim peki para?

Gidin ne kadar fakir (geçim sıkıntısı yaşayan) toplum, ülke varsa bakın hepsi genç nüfus patlaması yaşıyordur. Nedense geçim sıkıntısı yaşayan toplumlar üreme konusunda pek hevesli.

Şimdi her şeyi bir kenara bırakıp şunu sormak istiyorum, ben 20 yaşında üniversite öğrencisi bir bireyim. Liseyi bitirerek KPSS sınavına girmeyi hak kazandım ancak atanamıyorum. Muhtemelen Üniversite bittiğinde de durum değişmeyecek. Üstelik günümüz mesleği diye anılan Bilgisayar Programcılığı okuyorum. Liseyi de bu bölümle bitirdim. Devletimiz yılda 10-15 bilgisayar programcısını yerleştiriyor (son KPSS sonuçlarında sanırım 10-15 vatandaş kamu personeli oldu) diğer başvuran binlerce kişi sonraki yılları bekliyor.

E, KPSS'den sonuç alamayınca, sokakta da iş dağıtılmadığına göre vatandaşa iş kurmak düşüyor. Ama o da sermayesiz olmaz ki. Babadan miras yoksa bankaların ağına takıl.........

Çok kötü senaryolar çiziyorum değil mi? Ne kadar karanlık bir dünyaya sahibim anasını satim. Ama benim önümde gördüğüm hayat bu.

Kendime kariyer planı olarak hep şunu kurmuşumdur; önce iş, sonra mümkünse ev, daha sonra eş.

Yine kötü senaryo çizecek olursak, iş sahibi oluncaya kadar ömrümün en dinç, en verimli yıllarını geride bırakmış olacağım. Hiçkimseyi eğitecek sabrım, gücüm kalmayacak ve hâla bekar olacağım, çünkü yeterince param olmayacak. Para kazanıp evlendiğimde 5 çocuk yapacak gücü, hevesi kendimde bulabilecek miyim?

Şimdi ben nasıl/niye! 5 çocuk yapayım? işlenmeden, evlenmeden, eşlenmeden? Çocuk esirgeme kurumları tıka-basa dolsun diye mi?

Sabırlılığımı, merhametliliğimi, iyimserliğimi okul sıralarında, iş/kariyer peşinde heder ettikten sonra bir de çocuk yapıp kendimden bile kötü anne/baba adayları mı getireyim dünyaya?




Sükuneti boz

Yorum yap