Sosyal medya ve sayıların önemi

Aslında konu fazlasıyla karmaşık ve uzun bir yazıya gebe ama şu saatte yazmak için az vaktim ve sabrım var, karalayıp gideceğim.

Sosyal medya dediğimiz meret bildiğin Facebook, Twitter, FriendFeed vb... aslan kardeşim. Dikkat ettiysen Facebook en başta geliyor çünkü sayıca en çok adam toplayan o.

Twitter ise kendi çapında seçkin bir kitleye sahip sosyal ağ idi. Şimdilerde Twitter, Facebook'n girdiği garip buruk, ergen egemen hallere gebe. Allah sonunu hayır etsin.

Facebook'a henüz Türkçe dil desteği olmadığı zamanlar üye olmuştum. Gayet faydalı içeriklere rastlıyordum, ilgi alanıma göre web siteler, platformlar ve en önemlisi insanlar keşfediyordum, sonra Facebook Türkçe dil desteği getirince artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı. O zamanlar yayılmaya başlayan "Facebook da Yonja gibi ergen ortamına dönüşecek" sözlerinin sahiplerini felaket tellalları olarak görüyordum ama haklı çıktılar. Ergenler bi taaruza geçti; Önce ünlüler, sonra kaliteli içerik sağlayanlar, daha sonra da ciddi adamlar Facebook'u terk etti. Facebook sarkazm manyağı bir platforma dönüştü. Her şey varolduğu gibiydi, "sorgulamak" Facebook kullanıcılarının kaderinde yoktu artık. Zaten aslında Facebook kullanıcılarının yaftalanmadığı zamanlardı o günler.

Üzülerek söylüyorum ki Facebook'un boka sarış sürecini şimdilerde Twitter izliyor.

Twitter'a 2009 yılının aralık ayında üye olmuştum. Yine o zamanlar Twitter da Türkçe dil desteği yoktu. Böyle boyuna tespit yapılan, düzeyli espriler ve gündem eleştrileri olan bir ortamdı. Bir de benim mi aklımda öyle kaldı bilmiyorum ama o zamanlar Twitter biraz da Bookmark gibi kullanılıyordu, blog linkleri falan yayınlanıyordu (tweetleniyordu)

Gel zaman git zaman Twitter yetkilileri de Türkçe dil desteği getirme kararı aldı. Ve tüm (anti Twitter reklamlarımıza) çabalara rağmen genç, dinamik Türk gençliği olaya uyandı. Boka sardıracak bir mecra daha ellerine geçmişti. Talan etti şerefsizler :(


Şimdilerde sürekli takipçi sayısıyla ilgili konular ön plana çıkıyor. Şu amına koduğumun sosyal medyasında niye sayılar bu kadar önemli bir türlü anlayamıyorum. Mesela şu yazım bir hafta içerisinde 300 kez falan tıklanacak. Ama bu yazıyı bu satıra kadar 50 kişi bile okumayacak bunun farkında değil mi bu dangalak ergenler?

Profillerindeki "takipçi sayısı" gerçekten nasıl bu kadar önemli olabiliyor? Yazdığı bir yazıyı hemen hemen hiç kimse okumuyor. işin aslı bu ergenler içerik üretmiyor ki... kopyala/yapıştır bir nesil yetişiyor.

Şimdi sırada Blog yazarlığı var. Sosyal medya da saygınlığını yitirmemiş tek sıfat "Blog yazarlığı" galiba. Tanıdığım çoğu blog yazarları karakterli insanlar, klonlanmış gibi değiller, kendi dünyaları var, bir şeylerle gerçekten ilgileniyorlar, ilgileniyor görünmeye çalışmıyorlar.

Bakalım "Blog yazarlığı" ne zaman ergenlerin taaruzuyla karşılaşacak.

Sayıların önemi konusuna gerçekten öfkeliyim. Takipçi, arkadaş sayılarıyla övünmek fazla gerizekalıca.




Sükuneti boz

Yorum yap