İzlediğim en iyi klipler

Sarmaşık - Mabel Matiz

Yüksek ihtimalle bir tavuk dürümcüde başladım bu yazıya, hem de elimde dürüm varken, çıkardım telefonu not aldım. Onlarca metre uzaktaki küçük televizyonda Mabel Matiz'in Sarmaşık klibi vardı, sesi çok kısık duyuyordum ama klip ilgimi çekti. Dürümcüden çıkar çıkmaz not aldım, "Mabel Matiz'in halılı klibini izle" birkaç gün sonra izledim sanırım, dolayısıyla bu şarkıyı ilk dinleyişimdi. Şarkıyı ayrı, klibi ayrı sevdim. Birkaç arkadaşa mesaj atıp önerdim hemen. Dedim ki, şimdiye kadar izlediğim en iyi klip.

Mabel Matiz'i çok tanımam, hakkında okuyup yazmadım, "Öyle kolaysa" gibi bir şarkısı olduğunu biliyorum, güzel de bir şarkı ama dahasını bilmiyordum. Ama bu klipten sonra adam radarıma girdi. Gerçekten izlediğim en iyi klip olabilir. İlginç bir şekilde şarkının altına gelen YouTube yorumları da klibin güzelliğine tutulmuşlar, yalnız değilim.

A Happy Place - Katie Melua

Katie'yi nasıl keşfettiğimi hatırlamıyorum, ama her boku not aldığım gibi bunu da not defterime iliştirmişim, Hem de taa 2011'de... İzlediğim en iyi kliplerden biri kesinlikle, kendine has bir dokusu, dekor seçimi, bilim kurgu vari atmosfer, çok seviyorum, elbette şarkı da çok güzel. Sonraki klipler hakkında yazarken de belirtmeme gerek kalmasın, bu listedeki tüm kliplerin şarkılarına bayılıyorum! Genellikle önce şarkı sonra klip dikkatimi çekiyor, Sarmaşık hariç. Katie çok tatlı dans etmiyor mu ya :)

Hepsi ne fena - Büyük ev ablukada

Plansekans çekilmiş bir klip, kamera kayda giriyor ve klip bitene kadar çıkmıyor. Daha önce yapılmamış bir şey değil, ama başarılı olmak için çok emek isteyen bir teknik. Şarkının ruhuna uygun dokular seçilmiş, izleyen Bartu'yu takip ederken şarkının sözlerine, hikayesine ve ritmine kendini kaptırıyor. Onunla birlikte biz de gidiyoruz, coşuyoruz, üzülüyoruz, kandırıyoruz...

Lenka - Everything At Once

Bu kızı da çok tatlı buluyorum. Oldukça düşük bütçeyle çekilmiş şeker bir klip. Bir hikaye anlatıyor gibi ama anlatmıyor, hiçbir derdi, diktesi, didaktizmi yok. İzle, kafanı boşalt, eğlen git. "İlluminati imgeleri var bu klipte" diyenleri insanlık namına ötelemeliyiz.

Drinkee - Sofi Tukker

İsmini vermek istemediğim bir maddenin ruhsal tepkimesine çeken bir müzik ve klip var. Tam olarak saykodelik müzikler sevenlerin dimağına göre. Ha evet, kız çok güzel, oğlan çok yakışıklı.

Daughter - Youth

Karanlık, gri, sade bir klip. Şarkıyı uzun zamandır listelerimden eksiltmiyorum. Bu gibi sade klipleri çok seviyorum, müziği tam anlamıyla hissetmemi sağlıyor. Sadelik kazanacak!

Ay - İhtiyaç Molası

Az bilinen bir efsanelerden, sanırım bu şarkının varlığından Burak Aksak'ın bir twiti üzerine haberdar oldum ve o gün bugündür listelerimden hiç eksik etmedim, klibi de oldukça güzel.

Bonus
Sena Şener dinleyin, dinlettirin.




Sükuneti boz

Yorum yap