Akıllıyız ama boşver


  • Üretim;


Ülkemiz, üretime göre tüketim bakımından daha ön planda bunun sebebi vergiler, adam bir diş macunu üretse bir adet diş macunu için 5 TL vergi ödemek zorunda 5 TL verginin üzerine kar fiyatı, emek vs.. eklenince 15 TLlik bir maliyet ortaya çıkıyor. Tüketici geri zekalı mı? 6 TLye dünya markası diş macunu dururken 15 TLye acemi bir fabrika malını alsın?

Üretimin neden olmadığını anlamışsınızdır. Bunu bir kenara atalım tüketimi doğru gerçekleştiren ülkelerde oldukça kalkınıyor ama biz tüketimde de hataya düşüyoruz.

  • Tüketim


Tüketim açısından dış ülkelere büyük kazanç getirdiğimiz ortada ama tüketirken yükselebileceğimizi unutuyoruz.

Teknoloji sektörünü çok benimseyen bir toplumuz ve her yeniliği takip edip her yeniliği satın almaya çalışıyoruz iyide yapıyoruz. Ama hatalarımızda oluyor, bir bilgisayar alırken bilgisayarın pahalı olmasına değil, kullanacağınız ortam ya da işe uygun olmasına bakmalısınız. "Sadece internette gezinmek için çuvalla para harcamaya gerek yok."

Gençlere yanlış öğretiyoruz.. bilgisayar bir bilgi işlem aracıdır iletişim kurmamızı, yeni şeyler öğrenmemizi ve oturduğumuz yerden dünya ile bağlantı kurmamızı sağlar, ancak bizim gençlerimiz bilgisayarı bir oyun aleti olarak görüyor. Şuan için çevreme baktığımda 16-17 yaşına kadar gençler sırf oyun için bilgisayar kullanıyor. Buda boşa harcanan zamanın yanı sıra boşa harcanan bir beyin, boşa harcanan bir enerji demektir.

Oyun oynamasınlar demiyorum bilgisayarda oyun harici yapılacak şeyleri tanısınlar.. Yine bir araştırmaya göre "insanlar yapabileceklerinin ve ilgi alanlarının %10nu keşfedip mezara giriyormuş" piyasa artık bilgisayarlar, teknolojik aletler üzerinden dönüyor. Bizim toplumumuz bilgisayarı ve teknolojiyi oyuncak olarak tanımayıp bu alanda kendini geliştirmeye küçük yaştan başlasa e zaten ilgisi var. Bide üretmenin tadına varınca bak bakalım ne programcılar, ne web tasarımcılar ne hackerlar çıkar bizim Türklerden..

  • Hacker olun


Hackerlik yüksek zeka ve allah vergisi kabiliyet isteyen bir meslek grubu ve dünya artık bu adamların parmağında dönüyor. Bunun farkına varan ülkeler bu mesleğin kurslarını bile açıyorlar.. Özellikle rusya da bir çok iyiye çalışan hackerlar yetiştiriliyor.. Ve bu adamlar 15 yıldan fazla eğitim görüyorlar..

Türkiye'de eğitim falan olmamasına rağmen dünyanın 2. sınıf hackerları çıkıyor.. Ama bu 2. sınıf ya da 1. sınıf hackerlar arasında yer almak hiç kolay değil. Büyük bir hacker olabilmek için bilgisayarın yapabileceklerini küçük yaşta kavramak gerekir, malesef toplumumuz ergenlik dönemi sonuna kadar bilgisayarda oyun oynamaya devam ediyor.. Ülke olarak oyun oynama konusunda çok yüksek seviyelerde yer alıyoruz ancak; bunun ne maddi nede manevi bir kazancı yok. Hacker olun hayatınızı kurtarın nasılsa toplumumuzda bu potansiyel mevcut.. Bırakın artık oyun oynamayı..

Aklını yanlış kullanan insan, aklını kullanmayan insana yenilir.




1 yorum:

  1. abi çok doğru diyosun ben 5 yaşında bilgisayarla ilgilenmeye başladım.babam bana sadece açma ve kapamayı öğretti.ama şuan kendimi ortalamanın baya üstünde diyebilirim.çünkü kendimi geliiştirdim.herkes oyun oyunuyor veya facebook muş msnymiş bunlar saçma şeyler bence.hacker olabilmek için merak çok önemlidir.ve bunu anlatabilen insanınızın olamsına gerek yok bence.google bing gibi arama motorları size görebileceğiniz en iyi öğretmendir diyebiliriz

    YanıtlaSil