Okuyup adam olmak

Öyle bir dönemdeyiz ki; öğrenciler savaş veriyor. 12 yıllık ilköğretim+ortaöğretim maratonunun yanı sıra dershanede de dirsek çürüten öğrencilerimiz Üniversite sınavı gibi saçma sınavlardan mutlu ayrılamıyorlar.

Şuan ki eğitim sisteminde Öğrenciler çok fazla ders ve ders içeriğini bilmek, öğrenmek zorunda, öğrenciler sorumluluklarını dile getiremiyor. Bütün branş öğretmenleri dersini verip çıkıyor. Bir öğrenci matematik, türkçe, sosyal bilimler, fen alanlarında bilgi birikim sahibi olmadığı sürece tabiri caizse adam olamıyor. Bu kadar alanı az bulanlarınız olacaktır Öylede zaten, ancak ders konuları muthiş bir karmaşa diyebilirim.  Örnek aldığımız ülkeler AB vb.. Matematik dersinde ne gibi problemler çözüyor? ya da zeki ve çalışkanlığını ıspatlayabilmiş çin, japonya Fen ve Matematikte neler yapıyor. Adam olabilmek için ne gibi sınavlara maruz kalıyor? bilmiyor, sormuyor, araştırmıyoruz.

Milli eğitim bakanlığı eğitim sistemindeki sorunlarla içli dışlı değil. Öğretmen atama, okullardaki memur ve çalışan sınıfı ayarlamaktan öğrencilerin gördüğü derslere sıra gelmiyor. Acaba milli eğitim bakanlarımız Üniversite sınavından kaç puan alırdı? :) bana sorarsanız üniversite sınavına girmeyi hak edemezler. Bunun sebebini ise şuna bağlıyorum; Sistem çok hızlı bir şekilde değişiyor 10 yıl önceki fen bilimleriyle şuanki fen bilimleri aynı değil, yaşadığımız bilim ve teknoloji çağında öğrencileri geleceğe güzel bir şekilde hazırlamak istiyorlar. Ama çok fazla sorumluluk yüklüyorlar.

  • iş hayatındaki başarısızlık


Öğrencilerimiz arasından başarılı bir şekilde iş hayatına atılan azınlık, sorumluluklarını başarıyla yerine getirdiği için ilk zamanlar kendine olan güvenin artmasıyla başarılı projelere adım atıyor. Ancak bu azınlık, öğrencilik hayatında çektiği sıkıntılarla geldiği iş hayatından memnun kalamıyor. Kimisi kazandığı paranın az olduğunu düşündüğü için, kimiside ihtiyaçlarının çok olduğunu düşündüğü için çok fazla kredi kartına yükleniyor ve borç batağına saplanıyor. Beyninin yarısını okul hayatındaki fen ve matematik bilimlerine harcayan bu azınlık, olgun düşünemediği için en ufak köşeye sıkışma belirtisinde intihara başvuruyor.

Eğitim sistemindeki saçmalığa birileri DUR demeli. Bu kadar gereksiz ders ve ders içeriğinin anlamı yok!




Sükuneti boz

Yorum yap