ihtimal mimarlığı

ihtimal TDK'ya göre "Bir şeyin olabilmesi durumu, olabilirlik, olasılık" anlamlarına geliyor. Mimarlık ise "Yapıların planını yapıp bunların gerçekleşmesini sağlayanların ünvanı."

ihtimal mimarlığı isim babalığını üstlendiğim bir meslek grubu da olabilir. Bir tür ünvan ya da saygı gösterisi de. Ben bu ihtimal mimarlığı ünvanını programlama işleriyle ilgilenen insanlara (meslektaşlarıma) yakıştırıyorum :)

Şöyle düşünün; bir program kullanıyorsunuz bir not defteri olabilir. Yazılar yazıp kayıt edeceksiniz. Yazınızı yazdınız ve kaydet butonuna bastınız. Karşınıza Farklı Kaydet diyalog penceresi geldi ve sizin nereye kaydetmek istediğinizi öğrenmek istiyor. Bu pencere kendiliğinden gelmedi Programcı o not defterini tasarlarken o butona basılabileceğini düşünerek o butona o yetkiyi atadı. Yani ihtimalleri (olasılıkları) göze alıp ona göre bir şey yaptı. Daha ağır bir örnek vermek gerekirse; Yazınızı yazdınız kaydetmeden programa çıkış emri verdiniz. Karşınıza içerisinde uyarı bulunan bir kutu geldi. "Değişiklikleri kaydetmeden çıkmak istediğinize eminmisiniz?" ve uyarının altına yerleştirilmiş seçeneklerle size ne yapabileceğinizi bildirdi.

Aslında programcı böyle bir şeyin olabileceğini düşünerek olasılıkları uygulamıyor. Olasılıkları belli bir mimari düzen içerisine sokup, yeni olasılıklar üretiyor. işte bu adamlara ihtimal mimarı denir :) En azından ben şimdilik diyorum yakında diğerleride söyler. Bende ilk söyleyen bendim derim :) inanmazlarsa bu yazı şahittir bana :)

Sonuçta twit uçar blog kalır :)





1 yorum:

  1. rengaerenk2/8/10 16:29

    ihtimal mimarlığı işte bunu çok sevdim.

    YanıtlaSil