Download ve işletim sistemi

Bildiğiniz üzere Türkiye en pahalı ve en kalitesiz internet kullanan ülkelerin başında yer alıyor. Bunun birden fazla sebepleri var ve ben gözden kaçan bir sebebini anlatmaya çalışacağım.

Download


internette dolaştığınız sürece devamlı bir şekilde download(indirme) işlemi yaparsınız. Sadece sizin farkettiğiniz mp3, video, resim gibi basit indirmelerdir. Ama bunların haricinde arka planda sürekli indirme işlemi yapan yazılımlar var. Örneğin tarayıcılarınız sizin internette gezinmenizi sağlar bir sitenin adresini yazarsınız ve o adreste bulunan siteyi size açar bunları yaparken yüklemeler/indirmeler yapmak zorundadır. Site içerisinde bulunan resimleri, yazıları anlık bir yere kaydeder. Ve bu kayıt işlemi ne kadar yavaş yürütülüyorsa o kadar beklemeniz gerekebilir. Bu internet hızıyla alakalı değildir. Doğrudan işletim sisteminden kaynaklanıyordur.

işletim sistemi ve veri depolama


işletim sistemi bilgisayarınızda bulunan bütün donanımları kullanan yazılımdır. Farenizle sağ tıkladığınızda bulunduğunuz nesnenin seçeneklerini size sunan yine işletim sistemidir. Bunların yanı sıra işletim sistemi internetten indirdikleriniz konusunda da bir engel teşkil edebilir.

Harddisk bildiğiniz üzre bilgisayarınızdaki veri depolama alanıdır. Bu alanı kullanan yazılımda işletim sistemidir. işletim sistemi verilerinizi silme, düzeltme, yenileme ya da yeniden veri ekleme gibi işlemleri yapar. Yeni bir veriyi eklemesi gerektiğinde her işletim sistemi farklı yollar dener farklı metotlar üzerinden yeni veriyi sağlam bir şekilde koruma altına almaya çalışır. Tam olarak burada işletim sisteminden kaynaklanan yavaş internet sorunu baş gösterir.

Örneğin: bir dosyayı iki kez yedekledikten sonra kayıt eden bir işletim sistemi düşünün ne kadar yavaştır dimi? ama dört kez yedekledikten sonra kayıt eden bir işletim sistemi daha yavaştır.

Yukarda internetten sürekli indirme işlemi yaptığımızdan söz etmiştim. Bu verileri tabiri caizse  ince eleyip sık dokuyan bir işletim sistemi yönetiyorsa internet hızınızın düşmesine neden olabilir. Ama ülkemizde görülen sorun tam olarak bu değildir. Daha çok crack işletim sistemi kullanmamızdan kaynaklanan bir sorunumuz var. Korsan işletim sistemi kullandığımız için bir işletim sisteminin tüm nimetlerinden faydalanamayabiliyoruz dahası herkesin formatını bozduğu bir işletim sistemi kullanıyorsak bu sorunların yerini daha farklı bilgisayarınız için ölümcül sorunlar alabilir.

Ben ülkemizdeki internet hızının düşmesinin sebeplerinden biri olarak bu korsan işletim sistemi kullanımını görüyorum. Orijinal bir XP, verileri tarayıcınızdan alıp hızlıca Hdd'nizin gerekli birimlerine iletirken Korsan bir XP, verileri tarayıcınızdan alırken ya da aldıktan sonra dolambaçlı yollara sokarak verinizin yavaş indirilmesine neden olabilir.