Türkse yapar abi!

Bir çok durumda, bir çok mekanda duyuyorum bu ve benzeri sözleri.

  • ATM'de 30 dakikadır işlem yapan bir teyzeden,

  • Frene basıyorum zannedip gaza asılarak trafiği felç eden bir abiden,

  • falanda filandan,


söz edildiğinde hemen "Türkiye'de olmuş değil mi abi?", "Türktür yapar anasını satim" gibi seviyesiz sözler söyleniyor.

Lan gerizekalı! senin ırkına mensup birinin yaptığı hatayı niye tüm ırkına mâl ediyorsun?!

Yada zaten genelde bu tarz sözleri Türk olmayanlardan, veya zamanla Türklük izlerini kaybetmişlerden duyuyoruz.

Çok saydığım bir Çeçen abim var. O çok kullanırdı bu tarz söz kalıplarını. Ama niyeti Türk ırkını aşağılamak falan değil. Laf olsun diye söylüyor. Olaylara genellikle "Mevzu Türkse her şeyi beklerim" cephesinden yaklaşıyor. Bu davranışı sonucu farkında olmadan tüm Türk ırkına çamur atıyor.

Şu sıralar bu tarz kalıplarla bir hatayı tüm Türklere mâl eden insanları kibarca uyarıyorum. Ve yine bu söz kalıplarını kullananların genellikle Türk olması canımı daha da sıkıyor.

Şu sözümü tekrar etme ihtiyacı duyuyorum. "Biz Türkler özeleştiri de sınır tanımıyoruz."




Sükuneti boz

Yorum yap