Nasıl maç izlenmez?

Yakınlarım bilir, futbola fazla ilgisizim. Ama yeni arkadaş grubumun bana kıyasla %54654250 futbol muhabbeti yapıyor olmasıyla futbolla barışma kararı aldım. Halen futbol oynayamıyorum ama alışagelmiş yorumları yapabiliyorum.

-"o topa öyle vurulur mu amına koyim?!"

-"çıksana ofsayttan pezeveng!"

... gibi cümleler dağarcığımda hızla yer almaya başladı.

Neyse, yine dün arkadaşlarla (Burak'ın ayarladığı evde) maç izleyeceğiz. (doğal olarak) Burak, Adanalı, Ömer, Elbistanlı ve ben toplanacağız.

Olay yerine en son ben gittim. Bizimkiler batak oynuyorlardı, (yine yakınlarım bilir, satranç dışında hiç oyun bilmem, satrancı da Online satranç oynatan bir web uygulaması yapmaya çalışırken kavradım, böyle de tembelim işte.)

Fenerbahçe - Marsilya maçını bekliyoruz. Çekirdek çıtlatıp çay içiyor, muhabbet ediyoruz falan. Bunca şey olurken bizimkiler batak oynamaya devam ediyor. Ve küçük detay şu, aramızda tek Fenarbahçeli eleman Ömer. Burak, Elbistanlı ve ben Galatasaraylıyız, Adanalı Beşiktaşlı.

Maçın başlamasına 1 saat falan kala bizimkiler Batak oynamaktan sıkıldı ATV'yi açıp Kurtlar Vadisi Pusu'yu izledik. (Yine bilen bilir, ben dizi de izlemem) Maç saati (10:05) geldiğinde dizinin çok heyecanlı bir sahnesindeydik, Ömer -haklı olarak- "beyler artık maçı açalım" diyordu. Orta yolu bulduk sahne biraz yatışınca maçı açtık. Ben futbol izlemeyi de, oynamayı da bilmediğimi net bir şekilde belirttim. Hatta "ya abi Fifa, Pes gibi oyunlarda gol atınca maç neden orta sahadan başlıyor?" gibi Futbol izlenen bir ortamda sorulmaması gereken bir soru dahi sordum.

Lakin asıl bomba şu ki, bir pozisyon oluyor (mesela, (Fenerbahçeli) Caner yere düşüyor) öyle farklı yorumlar üretiyoruz ki, birimizin dediğiyle diğerimizin dediğinin kesiştiğini şahsen ben algılamadım.

Maç henüz orta sahadan herhangibir ceza sahasına gelmemişken "1-1 berabere biter beyler" dedim. Katılanlar oldu, futbolu bırakanlar oldu :D (Cem Yılmaz esprisi yaptım :D)

Spiker (Ercan Taner midir nedir) arasıra Marsilyalı bir futbolcuyu betimlerken "Abdullah" diyordu. Arasıra da "Abdallah" diyordu.

Duruma ilk Elbistanlı uyandı ve dedi ki "Abi takımda iki Abdullah var", ama Adanalı ve Ömer iddialı bir şekilde "hadi lan ordan" gibi bir şey dediler Burak'ta hafiften "hadi lan ordan"ı destekliyordu. Ben Elbistanlı'ya katılıyordum.

Sonra maç üzerinden iddia oynamaya başladık, şayet marsilya da bir Abdullah varsa yarınki çayları Elbistanlı ile ben ödeyecektik, Abdullah iki tane ise Ömer ve Adanalı ödeyecekti.

Ama ben ısrarla "Her ikisi Abdullah değil, diğeri Abdallah" şeklinde ekliyordum ve onaylanıyordum. iddia bu şekilde kabul edildi.

Maç bitene kadar gözlerimizle sahada "Abdullah" kovaladık :D

Maç bittiğinde emin değildik, internetten baktık ve Elbistanlı ile ben haklı çıktık.

iyi, güzel maçtı ama alakasız konu ve yorumlarla biraz gavur ettik işte. Kabahatim varsa özür dilerim kardeşler.




Sükuneti boz

Yorum yap