Yine yeniden isim arayışları

4. Yeğenim Allah'ın izniyle bu yaz doğacak.

Şimdi bu yazıyı yazmadan blogumda "isim" ile ilgili yazdıklarımı aratayım dedim de bu isim mevzusuna epey takmışım. Ya da çevremdekiler çok takmış ben de etkilenmişim.

Her neyse, müstakbel yeni yeğenim için isim arayışlarındayız.

Biliyorsunuz ki toplum olarak Arapça isim takıntılıyız. Ben buna karşıyım. Müslüman olmakla Arap olmak arasında devasa farklar var. Dini inanç olarak islamı tercih ediyor olmamız, Arap kültürünü doğrudan alıp kendi kültürümüzle değiştirmemizi gerektirmiyor. Sonuçta köklü, soylu bir ırkız ve ırkımıza kültürümüze sahip çıkmak zorundayız.

Çocuklarımıza da isim ararken Arap isimleri takıyor olmamızdan rahatsızım. Benim adım da arapça. Tabii adımızı sipariş edemediğimizden böyle bir durumdayım. Şu saatten sonra da isim değişikliğini gereksiz buluyorum. Kendi çocuklarıma Türkçe isimler vermeyi borç biliyorum.

Son olarak arapça isim takıntılı insanlar için şunu da söylemiş olayım, Araplar bir zamanlar putperestti, sapkınlardı. islam (Kuran'da belirtildiği üzre) bu sebeplerden oraya indirildi. Şimdi islam o topraklara indi diye o kültürleri üstün görüyor olmamız büyük bir yanlış/ayıp.



Nerden bulayım Türkçe isimleri diyorsanız, orhunyazitlari.appspot.com/bebekadlari.html adresinde 11 bin adet açıklamalı Türkçe isim var. Link bozulursa pdf olarak kaydettim.




Sükuneti boz

Yorum yap