Anne bizde niye yok? #2

Keşke bu cümleyi hiç kullanmasam ama kullanıyorum işte, biliyorum biraz da itici duruyor bu tarz sitemkarlıklar ama "biz" derken ki "biz" beni de kapsıyor. Çuvaldız hep bir tarafıma giriyor yani rahat olun.

"Yaratıcılık" sözcüğünden irkilen bir toplumuz, "tööbe hâşa yaratmak Allah'a mahsustur." demeye hemen hazırız. Hatta refleks edinmişiz. Böyle bir toplumdan (üstelik genç nüfus manyağı bir topmundan) yaratıcı işler/fikirler bekleyemiyorum işte. Kendimize ait fikrimiz yok ki? Öğretmen, anne, baba zoruyla birkaç bir şey yapıyoruz sonra hayatı bundan ibaret zannederek geberip gidiyoruz. Aklı, zekayı taklitcilik ve öğretilmişlikte kullanıyoruz. Alın karşınıza 17 yaşındaki bir genci, sorun bakalım bu yaşa kadar ne yapmış? hangi projelerde yer almış? (bak hangi projeler yapmış demiyorum bile) alacağınız yanıtlardan farkedeceksiniz ki 17 yaşına kadar yaptığı bütün projeler başkalarının fikri, ya da başkalarının zoruyla sıçılmış işler.

http://www.youtube.com/watch?v=0brıXoLMvZ4

Ama imkansız değil be hacı, şimdiden (çocuklarımızı) eğitime başlasak üç bilemedin dört nesil sonra bizim toprakların çocukları da yaratıcı işler yapar.




Sükuneti boz

Yorum yap