Karantinada iyi gider: Muazzam Netflix İçerikleri

Yaklaşık 3 yıllık Netflix izleyicisiyim. Bilen bilir, seçici bir izleyiciyimdir öyle her şeyi beğenmem. Bundan kaynaklanıyor olsa gerek birçok arkadaşım ısrarla film önermemi ister. Haftada 2-3 kez "Kanka şöyle aksiyonlu ama manitayla izlenecek film önersene" veya "Bağımsız film öner, sıkıcı olsun ama sıkılmayayım" gibi şapşik mesajlar alırım.

Bu gibi film öneri çağrıları beni bir liste yapmaya itmişti. Gözüm gibi baktığım bir IMDb listem var. Artık film öner diyenlere bu linki veriyorum. Tek tük içerisinde dizi de var ama Netflix özelinde bir listem olmadığını fark ettim. Bu listeler kendim için de faydalı oluyor. Uzun aralar verdikten sonra hangi diziyi ne zaman izlemişim diye bakmak için kullanabilirim.

Çok popüler olmayan, az kişinin bildiğini düşündüğüm içeriklere öncelik vereceğim. Hayır, Netflix'ten sponsorluk almadım. Tüm içerikler Netflix yapımı olmayacak ama Netflix'te bulunabilir.

Rick and Morty (2013)


Hem dahi hem deli bir dede ile ona uymak zorunda kalan masum bir torunun kainatın muhtelif köşelerinde kendilerini zora düşürüp düşürüp kurtarmalarını konu alan olağanüstü başarılı bir animasyon dizi. Çocuklara göre değil. Bir animasyon dizide bu kadar felsefe yapılabildiğine, bu felsefenin de eğlendirdiğine inanamıyorum. Dinler, iktidarlar, her görüşten politik duruşlar yerden yere vuruluyor bu dizide. Gülmekten yoruluyor insan.

Tanışıklığımız çok eskiye dayanır. Sanırım 2014'te bir arkadaşım ısrarla önermişti. Birkaç bölüm izleyip büyülenmiştim ama çok kalitesiz kopyalardı. Daha kaliteli bir kopya bulunca izlerim diye IMDb listeme kaydetmiştim, birkaç yıl önce Netflix'te görünce odamda bayram havası oluşmuştu. Son sezonunu geçen ay izledim. Net fanıyım bu dizinin.


The End of the Fucking World (2017)


İngiliz kara mizahını merkezinde tutan başarılı bir dizi. Son sezonunu izlemeye henüz başlayamadım ama ilk sezon beni neredeyse fanı olmaya ikna etti. Sert bir dizi olması nedeniyle kara kısmını mizah kısmından fazla bulanlar olacaktır. Ama bence oldukça eğlenceli.


Love (2016)

Fotoğraf aldatmasın, komik bir dizi.

İlişkiler üzerine çok kafa yorsam da bu tip dizilere başta pek şans tanımam. Ama bu diziyi iyiki izlemişim. Sadece kadın-erkek ilişkileri değil insan-insan ilişkileri konularında da çok bilgili birileri tarafından yazılmış kesinlikle. İnsanın kestirilemezliği, mutluluk arayışındaki tutarsızlığı, çift olmaya yüklenmesi ve yüklenmemesi gereken anlamlar hakkında epey düşündürtücü ve yanında güldüren bir dizi.
"Umut... sevgiyi umut etmek hayatımı mahvetti, ben sorunluyum, kusura bakmayın, ama birlikte liseye gittiğim moronlara inanmayı reddediyorum. Şu an evliler ve her gün Facebook'a çocuklarının küçük saç bantlı fotoğraflarını koyuyorlar. Bu bir saçmalık. Mesele bu olamaz, olay bu olamaz."
Mickey / Love (2016)

Yanlış hatırlamıyorsam Mickey karakteri ilk bölümlerde bir tarikat toplantısında sahnede söylüyordu bunları. Sözleri Instagram'da paylaşmışım ordan bakıp hatırladım. Çok sıcak bir atmosferi var dizinin. Bazı dizileri hafızanızdan sildirip yeniden izlemek istersiniz ya o türden.



Mindhunter (2017)


İnsanın suç işleme mekaniği üzerine kafa patlatan bir dizi. Seri katiller özelinde vahşi suç psikolojisini irdeliyor. Zaman zaman geriyor, zaman zaman bilgilendiriyor. Belgesel olarak adlandırmak doğru olmaz sanırım ama belge niteliği taşıdınığını da inkar edemeyiz.


Story of God with Morgan Freeman (2017)


İnsanın inanma ihtiyacı üzerine çok renkli ve saygılı bir belgesel dizi. Dünya'nın çeşitli yerlerinde birbirinden farklı ama yığınla ortak yanı olan inançları incelemek istiyorsanız direksiyonu Morgan Freeman'a bırakıp biraz arkanıza yaslanın.



After Life (2019)


Ölüm üzerine düşünmek çok tasavvufi bir şeydir gibi gelir kulağa. Peki bir ateist ölüm ve sonrası hakkında ne düşünür, konuya nasıl bakar? Bu sorulara yanıt arayan bir dizi. Gazetecilikle de ilişkilendirilince benim için çok daha cazip hale geldi. İbrahim Aksakal önermişti. İyiki önermiş.


Sense8 (2015)

İnsan ilişkileri üzerine çokça kafa yoran bir başka dizi. Birçok insan tarafından aşırı seksüel ve bazen homoseksüel bulunabilir ama bence o seksüelizmin altında tuhaf bir (ilkel ve modern) insan eleştirisi var. Altında böyle felsefe olan projelerin merkezine bilim kurgu vari ögeler konması aldığım tadı artırıyor. Bu dizi hakkında 2018'de bir yazı yazmıştım. Detaylı bilgi için okuyabilirsiniz. Yazının başında spoiler içerir falan yazmıştım ama içermiyor korkmadan okunabilir.



Dark (2017)


Post-apokaliptik ve distopik hikayeleri çok seven biri olarak bu projeyi çok sahiplendim. ekşi sözlük'te falan başka projelere benzetilmiş ama bence oldukça özgün ve kendine has. Gerim gerim geren bir atmosferi var. Müzikleri de çok başarılı. Alman sinemasının soğuk gerçekçiliğini de sırtına yüklemişler bu dizinin.



Iliza: Elder Millennial (2018)


Netflix'in stand-up yayınlarını çok başarılı buluyorum. Iliza Shlesinger hakkında hiçbir fikrim yoktu. Tesadüfen rastladığım bu gösterisinde çok güldüm. Az önce baktım skeç içerikleri de varmış, onları da ilk fırsatta izleyeceğim. Bu kadar komplekssiz kadınlar görmeye alışık değilim.

Evde Tek Başına filminin başrolü çocuğun da muazzam bir stand-up gösterisi vardı, onu aradım da bulamadım şimdi. Kaldırılmış sanırım. Bulursanız onu da izleyin efsaneydi. Veganlık esprileri falan.



ARQ (2016)


Distopik filmleri hep severim, Netflix'te bolca var bu türden filmler. Bir gün ne izlesem diye plansız bakınırken karşıma çıktı, izledim ve çok etkilendim. Kısaca insan teknolojisiyle gelen post-apokaliptik bir dünyada gıda bulmak bile zorken insanların birbiriyle savaşmasını konu alıyor. Ama bu cümlelerden çok daha fazlası.



Diğer başarılı Netflix içerikleri


Zaten popüler olan içeriklerinin sadece isimlerini yazacağım.
  • Stranger Things (2016)
  • Narcos (2015)
  • La casa de papel (2017)
  • Community (2009)
  • Black Mirror (2011)
  • Altered Carbon (2018)
  • iBoy (2017)
  • Peaky Blinders (2013)
  • Ozark (2017)
  • House of Cards (2013)
Black Mirror'un ilk bölümünde iğrenip bırakmayın, muazzam bir dizi.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Elbette gözden kaçırdığım muazzam diziler vardır.




3 yorum: